Chodzi o 504 tramwaje Citylink o łącznej wartości do 4 mld euro., zamówione przez konsorcjum sześciu przewoźników z Austrii i Niemiec. Podstawowe zamówienie obejmuje 246 wozów wartości 1,7 mld euro wraz z utrzymaniem na maksymalnie 32 lata. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.
Konsorcjum VDV Tram-Train zamówiło projekt tramwaju-pociągu, który połączy funkcję tramwaju i pociągu podmiejskiego. W skład konsorcjum wchodzą: Verkehrsbetriebe Karlsruhe (VBK), Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG), Saarbahn Netz, Schiene Oberösterreich, State of Salzburg oraz Zweckverband Regional-Stadtbahn Neckar-Alb.
W zależności od odbiorcy pojazdy Citylink będą miały różną długość, liczbę drzwi, wysokość podłogi i wysokość sprzęgów. Wspólnej konstrukcji i budowy będzie system wentylacji i klimatyzacji, konfiguracja wyposażenia wnętrza z dwoma miejscami dla wózków inwalidzkich. Stadler zaznacza, że pojawią się jednak różnice, np. Citylink dla Albtal-Verkehrs-Gesellschaft ortrzymają toalety i uchwyty dla rowerów, natomiast dla Schiene Oberösterreich otrzymają półki na bagaż.
Stadler zdobył zamówienia na 650 pojazdów Citylink łącznie z powyższym kontraktem. Verkehrsbetriebe Karlsruhe jest koordynatorem zamówienia.