Wysokie ceny paliwa i coraz lepsze połączenia sprawiły, że PKP IC bije rekordy

PKP Intercity przewiezie w tym roku ponad 50 mln pasażerów. W listopadowe święto PKP Intercity podróżował 50-milionowy pasażer.

Publikacja: 18.11.2022 08:30

Wysokie ceny paliwa i coraz lepsze połączenia sprawiły, że PKP IC bije rekordy

PKP IC

Foto: PKP IC

Od początku roku do końca października pociągami PKP Intercity podróżowało 48,8 mln pasażerów. To blisko 19,9 mln osób więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (wzrost o 48%), jak również 7,9 mln więcej (19% wzrostu) niż po pierwszych 10 miesiącach rekordowego do tej pory 2019 roku.

Tylko w październiku pociągami przewoźnika podróżowało 5,2 mln osób. Październikowa popularność kolejowych podróży była większa niż we wrześniu (ponad 4,8 mln), co w dużym stopniu jest efektem wprowadzonej na początku miesiąca puli miliona biletów w promocyjnych cenach. 

PKP Intercity daje kolejną zachętę do ruszenia w podróż pociągiem jeszcze w listopadzie, wprowadzając do sprzedaży dodatkowe 200 tys. biletów w promocyjnych cenach. 

Dużą popularnością podróże z PKP Intercity cieszyły się także w czasie ostatniego długiego weekendu – od czwartku 10 listopada do niedzieli 13 listopada pociągami przewoźnika podróżowało blisko 790 tys. osób, czyli niemal 200 tys. pasażerów dziennie. – Uruchomiona przez nas na początku wielka akcja promocyjna, w ramach której do sprzedaży trafiło milion biletów w niskich cenach, spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych. Sprzedaliśmy już ok. 930 tys. biletów. Przed nami jeszcze kilkanaście dni listopada, więc dokładamy do promocyjnej puli dodatkowe 200 tys. biletów – podkreśla członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz. 

Czytaj więcej

Wygrywa zwinniejszy i lepszy

Sprzedaż łącznie 1,2 mln promocyjnych biletów w ramach Super Promo i Promo Plus jest ograniczona czasowo i potrwa do końca listopada. 

Polski rynek ma duży potencjał dla kolejowych przewoźników i przyciąga zagraniczną konkurencję. Polskim rynkiem zainteresowane jest nawet dalekie hiszpańskie Renfe. Duzi kolejowi gracze należą do państw, bo nikt inny nie udźwignąłby chronicznych, miliardowych strat jakie generują. 

W ub.r. przewodniczący lobbingowego stowarzyszenia Allrail Erich Forster wystosował list otwarty z zaniepokojeniem udzieloną przez Ministerstwo Infrastruktury spółce PKP Intercity umową na świadczenie usług publicznych (PSC) na lata 2021-2030. – Nie powinny dziwić takie ruchy zagranicznych organizacji - bo jest się o co bić, gdy za 10 lat dobiegnie końca obecna umowa PSC z PKP IC – uważa przedstawiciel Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei Mateusz Izydorek. 

Wskazuje, że w Polsce 20% tras jest dochodowe, reszta wymaga dopłat, aby zapewnić mieszkańcom mobilność. Przewoźnicy tworzący Allrail sięgają po dochodowe linie, pozostawiając podatnikowi utrzymanie pozostałych.  

Od początku roku do końca października pociągami PKP Intercity podróżowało 48,8 mln pasażerów. To blisko 19,9 mln osób więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (wzrost o 48%), jak również 7,9 mln więcej (19% wzrostu) niż po pierwszych 10 miesiącach rekordowego do tej pory 2019 roku.

Tylko w październiku pociągami przewoźnika podróżowało 5,2 mln osób. Październikowa popularność kolejowych podróży była większa niż we wrześniu (ponad 4,8 mln), co w dużym stopniu jest efektem wprowadzonej na początku miesiąca puli miliona biletów w promocyjnych cenach. 

Produkty i Usługi
Jesienne szczyty logistyczne
Produkty i Usługi
W biznesie międzynarodowym czas to pieniądz
Drogowy
Zrób też coś i Ty dla bezpieczeństwa
Drogowy
GITD zamontuje fotokamery na przejazdach kolejowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Szynowy
Za dwa lata PKP IC otrzyma dwunapędowe lokomotywy