Od środy 5 do wtorku 11 kwietnia pociągi PKP Intercity przewiozły ponad 1,1 mln pasażerów. Składami narodowego przewoźnika podróżowało średnio około 160 tys. osób dziennie. Najwięcej podróżnych spółka przewiozła we wtorek 11 kwietnia – do pociągów PKP Intercity wsiadło wtedy 212 tys. osób.
Przewoźnik wzmocnił 290 pociągów dodatkowymi 435 wagonami, które kursowały na najbardziej popularnych trasach. Dodatkowe wagony pojawiły się w składach wyruszających m.in. z Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Katowic, Szczecina, Lublina czy Przemyśla, których destynacją były inne duże miasta lub popularne ośrodki turystyczne, jak np. Kołobrzeg czy Świnoujście.
Czytaj więcej
Niektórzy przewoźnicy kolejowi obawiają się, że promowane przez Komisje Europejską automatyczne sprzęgi posłużą do usunięcia z rynku konkurencji.
Wyniki z pierwszego kwartału 2023 wskazują, że spółka ma szansę ponownie ustanowić rekord. W styczniu 2023 roku z usług przewoźnika skorzystało 4,64 mln pasażerów. To o 57% procent więcej niż w pierwszym miesiącu ubiegłego roku. Kolejne miesiące również upłynęły pod znakiem podróży z narodowym przewoźnikiem. W lutym tego roku z usług PKP Intercity skorzystało 4,4 mln pasażerów (o 48% więcej względem 2022 r.), a w marcu - 4,6 mln (o 6% więcej niż w marcu 2022 r.). Łącznie spółka w pierwszym kwartale br. przewiozła ponad 13,7 mln pasażerów – to najlepszy wynik w ponad 20-letniej historii PKP Intercity.
W 2022 roku z usług PKP IC skorzystało 59 mln osób, o 10 mln więcej niż w 2019 roku. Zarazem w 2022 roku punktualność pociągów spółki wyniosła tylko 66,6 proc. i była o 17 punktów procentowych gorsza niż Kolei Ukraińskich w tym samym roku.