Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolejka chętnych po nowe lokomotywy

Maleją towarowe przewozy kolejowe, ale przewoźników to nie zaraża, cały czas inwestują w tabor. Szansą rynkową są przewoźnicy pasażerscy.

Publikacja: 07.03.2025 10:04

Kolejka chętnych po nowe lokomotywy

Należący do Cargounit Vectron MS z wagonami PKP IC na moście średnicowym w Warszawie, 2024

Foto: Cargounit

Zajmująca się wynajmem lokomotyw polska firma Cargounit pozyskała dodatkowy kredyt inwestycyjny w wysokości 150 mln euro, co pozwoli na zakup około 40 lokomotyw elektrycznych. – Obserwujemy duże zapotrzebowanie na nowoczesne lokomotywy elektryczne wielosystemowe w transporcie towarowym oraz rosnące zapotrzebowanie na wysoko wydajne lokomotywy elektryczne wielosystemowe dla pociągów pasażerskich w Europie Środkowo-Wschodniej – tłumaczy prezes Cargounit Łukasz Boroń. 

Łączna wartość dostępnych dla spółki linii kredytowych wyniesie ponad 480 mln euro. Dodatkowego kredytu inwestycyjnego udzieliło osiem banków: PKO BP, Bank Pekao, ING Bank, ABN AMRO, Societe Generale, Erste Group, La Banque Postale oraz BOŚ Bank. Bank Pekao pełni rolę agenta kredytowego oraz agenta zabezpieczeń. – Uzyskane warunki kredytu zostały poprawione w porównaniu do tych, które uzyskaliśmy podczas procesu refinansowania w lipcu 2023 roku, gdy ustanowiliśmy platformę finansową – podkreśla członek zarządu i dyrektor finansowy Cargounit Piotr Szymkowiak. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Szynowy
Dobry sierpień dla PKP Cargo, słaby dla rynku
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Szynowy
Na kolejach ruch rośnie, na drogach stabilnie
Szynowy
Polscy producenci: od sterowników po sterowanie kolejowe
Szynowy
Stadler: Alstom wprowadził w błąd PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Szynowy
Powolutku naczepy trafiają na tory
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama