Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.07.2025 09:33 Publikacja: 07.03.2025 10:04
Należący do Cargounit Vectron MS z wagonami PKP IC na moście średnicowym w Warszawie, 2024
Foto: Cargounit
Zajmująca się wynajmem lokomotyw polska firma Cargounit pozyskała dodatkowy kredyt inwestycyjny w wysokości 150 mln euro, co pozwoli na zakup około 40 lokomotyw elektrycznych. – Obserwujemy duże zapotrzebowanie na nowoczesne lokomotywy elektryczne wielosystemowe w transporcie towarowym oraz rosnące zapotrzebowanie na wysoko wydajne lokomotywy elektryczne wielosystemowe dla pociągów pasażerskich w Europie Środkowo-Wschodniej – tłumaczy prezes Cargounit Łukasz Boroń.
Łączna wartość dostępnych dla spółki linii kredytowych wyniesie ponad 480 mln euro. Dodatkowego kredytu inwestycyjnego udzieliło osiem banków: PKO BP, Bank Pekao, ING Bank, ABN AMRO, Societe Generale, Erste Group, La Banque Postale oraz BOŚ Bank. Bank Pekao pełni rolę agenta kredytowego oraz agenta zabezpieczeń. – Uzyskane warunki kredytu zostały poprawione w porównaniu do tych, które uzyskaliśmy podczas procesu refinansowania w lipcu 2023 roku, gdy ustanowiliśmy platformę finansową – podkreśla członek zarządu i dyrektor finansowy Cargounit Piotr Szymkowiak.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kolejarze widzą szansę w przewozach intermodalnych, ale niejasne przepisy sankcyjne stawiają rozwój tej gałęzi t...
Kolej dalekobieżna ma perspektywy rozwojowe mimo negatywnych trendów demograficznych.
Marszałkowie województw inwestują w kolejowe przewozy aglomeracyjne, rząd wspiera je inwestycjami w infrastrukturę.
Przewoźnik liczy, że restrukturyzacja pozwoli mu wypracować w przyszłym roku zysk operacyjny i podnieść jakość u...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Przewoźnicy kolejowi poszukują uniwersalnych lokomotyw, najlepiej wielosystemowych lub z modułami dojazdowymi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas