Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 12.07.2025 02:59 Publikacja: 07.03.2025 10:04
Należący do Cargounit Vectron MS z wagonami PKP IC na moście średnicowym w Warszawie, 2024
Foto: Cargounit
Zajmująca się wynajmem lokomotyw polska firma Cargounit pozyskała dodatkowy kredyt inwestycyjny w wysokości 150 mln euro, co pozwoli na zakup około 40 lokomotyw elektrycznych. – Obserwujemy duże zapotrzebowanie na nowoczesne lokomotywy elektryczne wielosystemowe w transporcie towarowym oraz rosnące zapotrzebowanie na wysoko wydajne lokomotywy elektryczne wielosystemowe dla pociągów pasażerskich w Europie Środkowo-Wschodniej – tłumaczy prezes Cargounit Łukasz Boroń.
Łączna wartość dostępnych dla spółki linii kredytowych wyniesie ponad 480 mln euro. Dodatkowego kredytu inwestycyjnego udzieliło osiem banków: PKO BP, Bank Pekao, ING Bank, ABN AMRO, Societe Generale, Erste Group, La Banque Postale oraz BOŚ Bank. Bank Pekao pełni rolę agenta kredytowego oraz agenta zabezpieczeń. – Uzyskane warunki kredytu zostały poprawione w porównaniu do tych, które uzyskaliśmy podczas procesu refinansowania w lipcu 2023 roku, gdy ustanowiliśmy platformę finansową – podkreśla członek zarządu i dyrektor finansowy Cargounit Piotr Szymkowiak.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kolej dalekobieżna ma perspektywy rozwojowe mimo negatywnych trendów demograficznych.
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Marszałkowie województw inwestują w kolejowe przewozy aglomeracyjne, rząd wspiera je inwestycjami w infrastrukturę.
Przewoźnik liczy, że restrukturyzacja pozwoli mu wypracować w przyszłym roku zysk operacyjny i podnieść jakość u...
Przewoźnicy kolejowi poszukują uniwersalnych lokomotyw, najlepiej wielosystemowych lub z modułami dojazdowymi.
Czy polskie firmy sięgną po pieniądze Deutsche Bahn czy raczej Deutsche Bahn sięgnie po polskie ręce do pracy?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas