Baltic Hub ogłosił, że tegoroczny styczeń był najlepszy w historii: terminal przeładował 35 307 kontenerów na kolei, w 5 tygodniu stycznia obsłużył 9 118 kontenerów. Padł także rekord 12-godzinnej zmiany dziennej, na początku lutego obsługa przeładowała 948 kontenerów.
Kolejne miesiące będą jeszcze lepsze, bowiem już pod koniec lutego Baltic Hub obsłużył pierwszy statek na nowym nabrzeżu T3. Był to CMA CGM Tivoli, 205-metrowy statek dowozowy, na którym przeładowano 1 474 TEU.
Czytaj więcej
Spowalnia ukraińska gospodarka, co widoczne jest w malejącym ruchu przez granicę.
Terminal T3 zwiększy możliwości przeładunkowe BH o 1,5 mln TEU. W 2024 roku terminal osiągnął wynik operacyjny na poziomie 2 242 401 TEU, czyli o 191 588 TEU więcej niż rok wcześniej. Ministerstwo Infrastruktury podało, że polskie porty morskie przeładowały rekordową liczbę 3 270 784 TEU (kontenerów 20-stopowych), o ponad 9 proc. więcej niż w 2023 roku. To najwyższy wynik w historii polskich portów, zanotowany po trzech latach spadków. Gdańsk zanotował blisko 10-procentowy wzrost, Gdynia 8-procentowy, Świnoujście ponad 11-procentowy.
Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka uważa, że tak dobre wyniki są efektem rozwoju polskiej gospodarki. – Polskie porty są atrakcyjnym miejscem importu towarów do Europy. Terminale obsługujące ładunki nie tylko towary dla odbiorców w Polsce, ale i południowych sąsiadów – wskazuje sekretarz stanu.