W 2019 roku odsetek hybrydowych autobusów sięgnął 4,8 proc. a elektrycznych 4 proc. nowo rejestrowanych autobusów, wynika z danych zebranych przez Europejskie Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA.
Modne nowe napędy
Na autobusy z silnikami diesla przypadło 85 proc. rynku, ponieważ resztę (6,2 proc.) stanowiły autobusy napędzane paliwami alternatywnymi, jak metan w postaci sprężonej, ciekłej i biogazu.
Cały rynek wyniósł w 2019 roku 34 123 rejestracje i był o 3,1 proc. większy niż w 2018 roku. Największą dynamikę wzrostu zanotowały autobusy napędzane na prąd. Ich rejestracje wzrosły o 170,5 proc. do 1607 pojazdów. Największym rynkiem dla tego typu aut są: Holandia (381 rejestracji), Francja (285) i Niemcy (187).
Czytaj więcej w: W Europie dostawczaki z dieslem najpopularniejsze
Rejestracje pojazdów hybrydowych wzrosły o 59,7 proc. do 1918 pojazdów. Większość rejestracji przypadła na sześć krajów: Niemcy (454 sztuki), Hiszpania (427), Belgia (371), Włochy (255), Francja (210) i Holandia (125). W trzynastu krajach unijnych nie zarejestrowano ani jednej hybrydy w 2019 roku.