Poczta Polska buduje cyfrowy model sieci logistycznej

Operator ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie i Politechniką Warszawską stworzył Konsorcjum Naukowo-Badawcze, którego celem jest opracowanie modelu symulacyjno-optymalizacyjnego do zarządzania procesami logistycznymi.

Sieć logistyczna firmy to wielopoziomowa, złożona struktura, obsługująca jednocześnie wiele strumieni przesyłek. Jej przebudowa i dostosowanie do wymogów walki rynkowej wymaga zmian. Potrzebne jest narzędzie do optymalizacji tak dużego i złożonego systemu. Dostarczone w ramach projektu narzędzie pomoże w planowaniu i optymalizacji strategicznej sieci punktowej i taktycznej sieci liniowej (stałe połączenia transportowe: krajowe i lokalne), optymalizacji obsługi strumieni przesyłek, możliwości inwestycji, zagrożeń płynności funkcjonowania logistyki itp.

Czytaj więcej w: Unia przygotowuje dla przedsiębiorców uproszczenia w rejestracji

Obecne mechanizmy są przeznaczone dla prostszych struktur transportowych. – Tak zaawansowane innowacyjne narzędzie pomoże nam poprawić efektywność zarządzania logistyką, a w efekcie lepiej realizować cele strategiczne – tłumaczy wiceprezes zarządu Poczty Polskiej odpowiadający za logistykę Andrzej Bodziony.

Czytaj więcej w: Kto odpowie za szkody autonomicznych aut?

Za 3-4 miesiące, specjaliści mają zakończyć pierwszy etap projektu, na podstawie informacji i danych przekazywanych przez Pocztę Polską. Opracują matematyczny język opisujący działanie sieci logistycznej oraz algorytmy optymalizacji komunikacji międzywęzłowej oraz punktów sieci logistycznej.

W następnych etapach na podstawie zdefiniowanych założeń zostanie opracowany prototyp oprogramowania, które umożliwi symulację systemu logistycznego Poczty Polskiej i jego optymalizację, zgodnie z przyjętymi scenariuszami. Wdrożenie narzędzia przyczyni się nie tylko do poprawy pozycji konkurencyjnej Poczty, ale także pomoże obniżyć koszty logistyki pocztowej.

Czytaj więcej w: Drony strzegą portu w Gdyni

Narzędzie będzie wsparciem dla planowania sieci i połączeń w przyszłości, w szczególności – reagowania na zmiany w strukturze obsługiwanych produktów (zwiększająca się liczba produktów KEP) i, na obecnym etapie, nie jest powiązane z obecnie realizowanymi inwestycjami.

– Kwestia lokalizacji nowych obiektów oraz sposobu ich nabycia jest już częściowo określona, lecz z racji wielkości przedsięwzięcia w trakcie realizacji będą dokonywane konieczne aktualizacje, również z wykorzystaniem narzędzia wypracowanego przez Konsorcjum Naukowo-Badawcze – zaznacza rzecznik prasowy Poczty Polskiej Justyna Siwek.

Konsorcjum zakończy pracę 31 sierpnia 2022 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

E-handel motorem branży magazynowej

Jedna czwarta powierzchni magazynów wynajęta przez e-handel. Popyt będzie szybko rósł. Firmy handlu internetowego ...

Kompleks 7R Park Kielce, tuż przy drodze ekspresowej S7, liczy 71 tys. mkw. powierzchni najmu

Hale rosną w całej Polsce

Magazynów przybywa i potencjał wzrostu nie jest jeszcze wyczerpany. W dobie niskiego bezrobocia deweloperzy ...

Przewozy w PKP Cargo będą spadać

Zarząd spółki szacuje, że w następstwie panującej pandemii koronawirusa transport towarów realizowany przez grupę ...

Turcja wypowiedziała wojnę transportową

Wykorzystując zagrożenie wirusem, Turcja chce przejąć wart miliardy zł rynek transportowy. Przewoźnicy domagają się ...

Najdłuższy tunel w Polsce przebity

Drogowcy drążą 2-kilometrowy tunel pod górą Luboń Mały na trasie S7 Lubień-Rabka Zdrój. Drążoną ...

Turcja pozostanie zamknięta dla polskich ciężarówek

Turcja nie usunie Polski z listy zakazującej wjazdu. MSZ poinformowało Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, ...