Nadążamy za rozwojem europejskiego rynku

Prezes Kolejowych Zakładów Łączności Michał Putkiewicz w rozmowie z Marcinem Piaseckim omówił rynek kolejowych systemów informacji pasażerskiej.

Publikacja: 22.09.2023 14:18

Nadążamy za rozwojem europejskiego rynku

Foto: Rzeczpospolita

Należące do Grupy PKP Kolejowe Zakłady Łączności w Bydgoszczy są liderem dostaw systemów informacji pasażerskiej. – Podstawową premierą zakładu na tegorocznym TRAKO jest wyświetlacz główny stacyjny o rozmiarach 3x1 m. Umożliwia on wyświetlanie na dworcu kompleksowej informacji o przyjazdach i odjazdach pociągów – opisuje prezes KZŁ. 

Inną nowością jest wyświetlacz wielofunkcyjny dwustronny, stojący na peronie. Na nim z obu stron można wyświetlać informację o rozkładzie jazdy oraz reklamy bądź filmy. Urządzenia mają zmienioną stylistykę i funkcjonalności. – KZŁ zaprezentowały także nowy dekoder, czyli serce systemu rozgłoszeniowego. Pobiera on sygnał cyfrowy o rozkładzie jazdy z centralnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i konwertuje go na sygnał analogowy, który słyszymy na dworcach jako głos informujący o przyjazdach i odjazdach pociągu. Dekoder jest sercem całego systemu rozgłoszeniowego na który składają się wzmacniacz, głośniki itd. – każdy kto ma domowy system Hi-fi wie jak to wygląda – wyjaśnia Michał Putkiewicz. Firma dostarcza też czujnik zajętości toru. 

Prezes przypuszcza, że najważniejszy przebój to pakiet modernizacyjny. – W ostatnich latach dostarczyliśmy wiele tablic z matrycami monochromatycznymi w technologii LCD. Opracowaliśmy nowe moduły w technologii LED, które pasują 1:1 do starych tablic i umożliwiają zarządcom dworców i peronów modernizację tablic bez konieczności wymiany obudowy, a wymianę jedynie matryc. Wchodzimy w technologię pozwalającą na wyświetlanie informacji pasażerskiej w pełnej gamie kolorów RGB i z większą jasnością świecenia i pod lepszymi kątami patrzenia – zachwala prezes KZŁ. 

Urządzenia są już dostępne i będą stopniowo pojawiały się na dworcach i peronach w najbliższych miesiącach, zgodnie z zamówieniami. – Rozwijamy kolejną grupę produktów, są to systemy monitorowania obiektów kolejowych, detekcji i nadzorowania tego co się dzieje na przejazdach kolejowych. Rozwijamy nowe funkcjonalności jak np. możliwość detekcji tablic rejestracyjnych i innych potrzebnych danych dla użytkownika systemu – wyjaśnia Michał Putkiewicz. 

KZŁ rozwijają też parkomaty, łącznie z usługą utrzymania stref parkingowych. – Zarządzamy coraz większą liczbą parkingów w ramach programu PKP Mobility – dodaje prezes KZŁ. 

Kolejowe Zakłady Łączności dostarczają systemy biletowe do pojazdów szynowych. Z biletomatów Kolejowych Zakładów Łączności korzysta wiele kolei regionalnych. Firma uczestniczy także w projekcie biletomatu uniwersalnego Grupy PKP. 

Nowości oznaczają rozwój firmy. – Zwiększamy przychody notujemy zyski i mamy fundusze na prace rozwojowe, aby nie tylko nadążać za rozwojem europejskiego rynku, ale także być w pewnych dziedzinach w jego awangardzie – podkreśla Michał Putkiewicz. 

Należące do Grupy PKP Kolejowe Zakłady Łączności w Bydgoszczy są liderem dostaw systemów informacji pasażerskiej. – Podstawową premierą zakładu na tegorocznym TRAKO jest wyświetlacz główny stacyjny o rozmiarach 3x1 m. Umożliwia on wyświetlanie na dworcu kompleksowej informacji o przyjazdach i odjazdach pociągów – opisuje prezes KZŁ. 

Inną nowością jest wyświetlacz wielofunkcyjny dwustronny, stojący na peronie. Na nim z obu stron można wyświetlać informację o rozkładzie jazdy oraz reklamy bądź filmy. Urządzenia mają zmienioną stylistykę i funkcjonalności. – KZŁ zaprezentowały także nowy dekoder, czyli serce systemu rozgłoszeniowego. Pobiera on sygnał cyfrowy o rozkładzie jazdy z centralnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i konwertuje go na sygnał analogowy, który słyszymy na dworcach jako głos informujący o przyjazdach i odjazdach pociągu. Dekoder jest sercem całego systemu rozgłoszeniowego na który składają się wzmacniacz, głośniki itd. – każdy kto ma domowy system Hi-fi wie jak to wygląda – wyjaśnia Michał Putkiewicz. Firma dostarcza też czujnik zajętości toru. 

Materiał partnera
Współczesna kolej to zielona kolej
Trako
TRAKO: rzut oka w przyszłość
Materiał partnera
Polregio wprowadza nowoczesne formy sprzedaży biletów
Materiał partnera
Koleje mają zagwarantowane dostawy energii
Trako
Koleje jeszcze bardziej zielone
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?