Pod koniec pierwszego pełnego tygodnia 2021 roku w Europie brakowało samochodów. – Załadowcy w Zagłębiu Ruhry płacili 2 euro za wozokilometr, a mimo to nie byli w stanie znaleźć wolnych samochodów. Dopiero z poniedziałkiem wrócą kierowcy z Ukrainy, dokąd pojechali na prawosławne Święta Bożego Narodzenia – tłumaczy Kierownik spedycji Sachs Trans Łukasz Zawadzki.
Czytaj więcej w: E-handel i przenoszenie produkcji zmienią rynek magazynowy
Na brak ukraińskich kierowców, którzy wrócą dopiero w przyszłym tygodniu zwraca uwagę także dyrektor sprzedaży w Kuźnia Trans Maciej Zwyrtek. Zapewnia, że zleceń jest dużo. – Z perspektywy mojej firmy nie widzę zmniejszenia zapotrzebowania na przewozy, ładunków jest dużo, szczególnie tych na zachodzie Europy, a o transportach do UK nawet nie wspomnę – wymienia Zwyrtek.
Czytaj więcej w: Nielegalne diodowe zamienniki
Również Raben Logistics Polska nie notuje spowolnienia wynikającego z zamrożenia europejskiej gospodarki. – Na ten moment nie zaobserwowaliśmy branż, które by się „zatrzymały” – zapewnia dyrektor Dystrybucji Międzynarodowej, Raben Logistics Polska Maciej Zieliński.