Za 3 lata zniknie jedno z wąskich gardeł na A4, czyli węzeł Kraków Południe. 17 marca małopolski oddział GDDKiA podpisał umowę z konsorcjum krakowskich firm: MPRB, Mosty Kraków, MPRB Infra na opracowanie planów przebudowy węzła i nadzór nad pracami budowlanymi. Całość ma być gotowa za 4-5 lat.
Czytaj więcej w: O zielonych korytarzach przewoźnicy mogą tylko pomarzyć
Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński podkreśla, że przebudowa pozwoli rozdzielić ruch tranzytowy od lokalnego i zlikwiduje światła drogowe. Średnie dobowe natężenie ruchu na tym odcinku przekraczało 70 tys.aut na dobę. – Inwestycja była od dawna oczekiwana, korki na tym odcinku są bardzo długie, zdarzają się wypadki – opisuje wicewojewoda małopolski Ryszard Pagacz.
Skrzyżowanie A4 i S7 udrożni ruch tranzytowy w kierunku wschód-zachód oraz lokalny. Fot. GDDKiA
Poprawa płynności ruchu na węźle A4 Kraków Południe i DK7 możliwa jest tylko wówczas, gdy zwiększymy przepustowość na łącznicach autostrady z kierunku Katowic i Rzeszowa w kierunku Zakopanego. Konieczna jest likwidacja sygnalizacji świetlnej oraz przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na ulicy Taklińskiego i Poronińskiej. W ramach rozbudowy węzła uwzględniona jest budowa: