Na początku marca do istniejącego połączenia Gdynia i Szczecin – Immingham, Unifeeder uruchomił kolejne regularne, cotygodniowe połączenie między Portem Gdynia a terminalem DP World London Gateway. – Nowy serwis to wyjście na przeciw potrzebom deklarowanym przez klientów z naszego regionu – zaznacza manager działu sprzedaży na Europę Wschodnią Unifeeder Marcin Jaczewski.
Czytaj więcej w: Statki do Wielkiej Brytanii zabukowane do ostatniego miejsca
Dodaje, że przewaga żeglugi przybrzeżnej nad tradycyjnym transportem drogowym staje się na tym kierunku coraz bardziej widoczna – Ograniczenia podaży aut do/z Wielkiej Brytanii ma bezpośredni wpływ na wzrost zainteresowania możliwościami transportu morskiego kontenerami. Większość ubiegłorocznych klientów została z nami i chce zwiększać udział transportu intermodalnego z wykorzystaniem morza w swoich łańcuchach dostaw po brexicie – zapewnia Jaczewski.
Czytaj więcej w: Turcja buduje własny „Jedwabny szlak”
Tłumaczy, że transport ładunków w kontenerach statkami ma swoje stałe przewagi nad ciężarówkami. – W obecnej rzeczywistości COVID-owo post-brexitowej są coraz bardziej doceniane przez polskich eksporterów: elastyczność (kontener może np. przebywać do 5 dni w portach bez opłat, dzięki czemu można spokojniej odprawić towar niż w przypadku transportu samochodowego), łatwiej radzimy sobie też z fluktuacjami ilości zamówień w krótkim czasie lub z zapewnieniem bezpieczeństwa ładunku, a wszystko to przy relatywnie niższym obciążeniu dla środowiska jeżeli chodzi o emisje CO2 – podkreśla dyrektor sprzedaży.