Nadawcy przenoszą ładunki z aut na statki

Kłopoty z dostępnością samochodów i korki na brytyjskiej granicy napędziły klientów żegludze przybrzeżnej.

Publikacja: 19.03.2021 08:17

Nadawcy przenoszą ładunki z aut na statki

Foto: logistyka.rp.pl

Na początku marca do istniejącego połączenia Gdynia i Szczecin – Immingham, Unifeeder uruchomił kolejne regularne, cotygodniowe połączenie między Portem Gdynia a terminalem DP World London Gateway. – Nowy serwis to wyjście na przeciw potrzebom deklarowanym przez klientów z naszego regionu – zaznacza manager działu sprzedaży na Europę Wschodnią Unifeeder Marcin Jaczewski.

Czytaj więcej w: Statki do Wielkiej Brytanii zabukowane do ostatniego miejsca

Dodaje, że przewaga żeglugi przybrzeżnej nad tradycyjnym transportem drogowym staje się na tym kierunku coraz bardziej widoczna – Ograniczenia podaży aut do/z Wielkiej Brytanii ma bezpośredni wpływ na wzrost zainteresowania możliwościami transportu morskiego kontenerami. Większość ubiegłorocznych klientów została z nami i chce zwiększać udział transportu intermodalnego z wykorzystaniem morza w swoich łańcuchach dostaw po brexicie – zapewnia Jaczewski.

Czytaj więcej w: Turcja buduje własny „Jedwabny szlak”

Tłumaczy, że transport ładunków w kontenerach statkami ma swoje stałe przewagi nad ciężarówkami. – W obecnej rzeczywistości COVID-owo post-brexitowej są coraz bardziej doceniane przez polskich eksporterów: elastyczność (kontener może np. przebywać do 5 dni w portach bez opłat, dzięki czemu można spokojniej odprawić towar niż w przypadku transportu samochodowego), łatwiej radzimy sobie też z fluktuacjami ilości zamówień w krótkim czasie lub z zapewnieniem bezpieczeństwa ładunku, a wszystko to przy relatywnie niższym obciążeniu dla środowiska jeżeli chodzi o emisje CO2 – podkreśla dyrektor sprzedaży.

Rosnące zapotrzebowanie sprawiło, że Unifeeder skierował na obsługę tras do Wielkiej Brytanii dodatkowe jednostki, każda mieszcząca około tysiąca TEU i mogące pomieścić znaczną ilość najbardziej popularnych na tym kierunku kontenerów 45-stopowych pallet wide, które są odpowiednikami zwykłej naczepy plandekowej (33 miejsca paletowe, palety euro).

Czytaj więcej w: Port Gdańsk sprzedaje największego operatora w Porcie Wewnętrznym

W brytyjskich portach nadal występuje kongestia z tym, że problem ten dotyczy przede wszystkim portów głębokowodnych gdzie zawijają duże kontenerowce z całego świata. Pojemnikowce Unifeeder korzystają przede wszystkim z portu Immingham, który jest mniejszym i zdecydowanie lepszym dla żeglugi przybrzeżnej portem. – Zdarzają się oczywiście nieregularności najczęściej wynikające z przyczyn niezależnych od armatora, chociażby związane z warunkami pogodowymi oraz ciągle jeszcze obserwujemy, że nie wszyscy importerzy w UK płynnie radzą sobie z odprawami celnymi, ale jest coraz lepiej, a wzrost ilości ładunków utwierdza nas w słuszności naszego rozwiązania – przekonuje Jaczewski.

Także Maersk obserwuje zwiększony popyt na przesyłki morskie pomiędzy Polską i Wielka Brytanią i skierował na tę trasę większe statki.

Na początku marca do istniejącego połączenia Gdynia i Szczecin – Immingham, Unifeeder uruchomił kolejne regularne, cotygodniowe połączenie między Portem Gdynia a terminalem DP World London Gateway. – Nowy serwis to wyjście na przeciw potrzebom deklarowanym przez klientów z naszego regionu – zaznacza manager działu sprzedaży na Europę Wschodnią Unifeeder Marcin Jaczewski.

Czytaj więcej w: Statki do Wielkiej Brytanii zabukowane do ostatniego miejsca

Pozostało 85% artykułu
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności