Spółka PKP LHS zapewnia pełną obsługę spedycyjną, celną i terminalową od stacji Dostyk na granicy chińsko-kazachskiej. Usługa obejmuje między innymi przejazd pociągu przez Kazachstan, Rosję, Ukrainę i Polskę, zapewnienie platform szerokotorowych, przeładunek kontenerów w Dostyku oraz Sławkowie.
Samodzielny operator
Przewoźnikami w Kazachstanie, Rosji i Ukrainie są koleje tych państw. Przewoźnikiem w Polsce na szerokotorowej linii kolejowej nr 65 jest spółka PKP LHS. Pierwszy pociąg zorganizowany w nowej formule dotarł w 14 dni do Sławkowa 30 marca.
Czytaj więcej w: Więcej intermodalnych połączeń na wschód i zachód
– Podpisanie umowy z CRIMT i pełna organizacja transportu z Chin do Polski to naturalny etap rozwoju naszej współpracy. Dzięki zdobytemu w ubiegłym roku doświadczeniu, zbudowanemu zaufaniu i ciężkiej pracy możemy teraz samodzielnie organizować przewozy i zapewnić naszym importerom i eksporterom jeszcze lepszą obsługę – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
Bezpośrednimi beneficjentami chińskich dopłat są klienci, którzy kupują usługę transportu po określonej cenie. PKP LHS jest również sprzedawcą usług transportu kontenerów w relacji Chiny – UE – Chiny. Ceny dla klientów są cenami ustalonymi przez chińskie platformy logistyczne. – Rozszerzenie portfela naszych usług jest wynikiem współpracy PKP LHS z Xi’an Free Trade Port Construction and Operation Co., Ltd. To właśnie ta platforma udzieliła nam niezbędnych rekomendacji, umożliwiających współpracę z CRIMT w zakresie realizacji międzynarodowego transportu multimodalnego– wyjaśnia członek zarządu ds. handlu i eksploatacji PKP LHS Dariusz Sikora. – Negocjacje trwały kilka miesięcy. Nieco dłużej zajęły kwestie formalne i oficjalna wymiana korespondencji papierowej – dodaje.