PKP LHS uruchomił pod własną marką przewozy do Chin

Spółka PKP LHS podpisała umowę z China Railway International Multimodal Transport (CRIMT) na organizację międzynarodowego transportu multimodalnego w relacji Chiny – Europa – Chiny.

Publikacja: 31.03.2021 14:07

PKP LHS uruchomił pod własną marką przewozy do Chin

Foto: logistyka.rp.pl

Spółka PKP LHS zapewnia pełną obsługę spedycyjną, celną i terminalową od stacji Dostyk na granicy chińsko-kazachskiej. Usługa obejmuje między innymi przejazd pociągu przez Kazachstan, Rosję, Ukrainę i Polskę, zapewnienie platform szerokotorowych, przeładunek kontenerów w Dostyku oraz Sławkowie.

Samodzielny operator

Przewoźnikami w Kazachstanie, Rosji i Ukrainie są koleje tych państw. Przewoźnikiem w Polsce na szerokotorowej linii kolejowej nr 65 jest spółka PKP LHS. Pierwszy pociąg zorganizowany w nowej formule dotarł w 14 dni do Sławkowa 30 marca.

Czytaj więcej w: Więcej intermodalnych połączeń na wschód i zachód

Podpisanie umowy z CRIMT i pełna organizacja transportu z Chin do Polski to naturalny etap rozwoju naszej współpracy. Dzięki zdobytemu w ubiegłym roku doświadczeniu, zbudowanemu zaufaniu i ciężkiej pracy możemy teraz samodzielnie organizować przewozy i zapewnić naszym importerom i eksporterom jeszcze lepszą obsługę – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Bezpośrednimi beneficjentami chińskich dopłat są klienci, którzy kupują usługę transportu po określonej cenie. PKP LHS jest również sprzedawcą usług transportu kontenerów w relacji Chiny – UE – Chiny. Ceny dla klientów są cenami ustalonymi przez chińskie platformy logistyczne. Rozszerzenie portfela naszych usług jest wynikiem współpracy PKP LHS z Xi’an Free Trade Port Construction and Operation Co., Ltd. To właśnie ta platforma udzieliła nam niezbędnych rekomendacji, umożliwiających współpracę z CRIMT w zakresie realizacji międzynarodowego transportu multimodalnego– wyjaśnia członek zarządu ds. handlu i eksploatacji PKP LHS Dariusz Sikora. – Negocjacje trwały kilka miesięcy. Nieco dłużej zajęły kwestie formalne i oficjalna wymiana korespondencji papierowej – dodaje.

Czytaj więcej w: PKP Cargo pobiło rekord

W ubiegłym roku Spółka PKP LHS zrealizowała przewóz 40 pociągów nadanych z Chin do Sławkowa, przewożąc łącznie 3 060 TEU. Poza regularnym połączeniem z Xi’an, w grudniu 2020 r. uruchomiona została kolejna trasa z Chongqing.

Operatorów dwóch

Brak konieczności przeładunku na granicy oraz przeznaczona do transportu towarowego linia szerokotorowa umożliwiają osiągnięcie rekordowej prędkości przejazdu. Spółka podaje, że w dalszym ciągu przewaga przewozów na NJS jest w kierunku zachodnim. – Projekt jest na początkowym etapie ale jest rozwojowy. Po przejeździe pierwszego pociągu mamy zaplanowane kolejne wysyłki – zapewnia rzeczniczka PKP LHS Agnieszka Hałasa.

Czytaj więcej w: W Rosji lawinowy wzrost tranzytu chińskich kontenerów

Operatorem na transazjatyckiej trasie jest także PKP Cargo Connect. Ta spółka w 2020 roku przewiozła do Chin ponad 3 tys. kontenerów z drewnem z Czech, Niemiec i Słowacji. Kontenery trafiały z samochodów na pociągi w terminalu w Gliwicach, Kątach Wrocławskich i we Wrocławiu, a przeładunek na platformy szerokotorowe odbywał się w Małaszewiczach. PKP Cargo Connect spodziewa się w tym roku podobnej wielkość przewozów drewna do Chin.

Spółka PKP LHS zapewnia pełną obsługę spedycyjną, celną i terminalową od stacji Dostyk na granicy chińsko-kazachskiej. Usługa obejmuje między innymi przejazd pociągu przez Kazachstan, Rosję, Ukrainę i Polskę, zapewnienie platform szerokotorowych, przeładunek kontenerów w Dostyku oraz Sławkowie.

Samodzielny operator

Pozostało 90% artykułu
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności