W Rosji lawinowy wzrost tranzytu chińskich kontenerów

Fot. CEVA

Chińskie przewozy ożywiły rosyjskie koleje, które przewidują dalszy wzrost przewozów.

Rosyjskie Koleje Żelazne poinformowały, że w 2020 roku przewozy tranzytowych kontenerów z Chin do Europy wzrosły w stosunku do 2019 roku o 62 proc. do 561 tys. TEU. Cały tranzyt przekroczył 800 tys. TEU, to jest o 10 proc. więcej niż przewidywały długoterminowe plany rozwoju przewoźnika.

Czytaj więcej w: Intermodal świetnie rozwija się w pandemii

Na usługach logistycznych świadczonych zagranicznym klientom (tranzyt, logistyka międzynarodowa i zagraniczne projekty) RŻD zarobiły w 2020 roku 1,3 mld dol. Grupa szacuje, że za 4 lata przychody wzrosną do 1,5 mld dol.

Czytaj więcej w: Kolejowe Eldorado przewozów intermodalnych z Chin

Zastępca dyrektora generalnego RŻD Siergiej Pawłow podkreśla, że przewoźnik wdraża cyfryzację obsługi przewozów tranzytowych kontenerów. Gdy projektem cyfryzacji Intertran zostaną objęte wszystkie stacje na tranzytowych trasach pociągów, czas przewozu skróci się o 4 doby. W ub.r. system Intertran obsłużył przewóz 12,8 tys. dużych kontenerów.

Czytaj więcej w: Nawet Maersk uruchomił pociągi z Chin

Nad międzynarodowymi kontraktami pracuje 10 spółek należących do RŻD. Grupa koordynuje także przejazdy pociągów w Mongolii i Armenii. Ubiegły rok był rekordowy pod względem przewozów ładunków w Mongolii, co było skutkiem zwiększonego tranzytu przewozów z Chin do Europy przez Rosję.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Europa wciąż potrzebuje nowych ciężarówek

Wciąż dobra sytuacja w gospodarce zmobilizowała firmy transportowe do zakupu nowych pojazdów. Gdy na ...

Eksport żywności siada, przewoźnicy ostrożni z inwestycjami

Przewidywany 8-procentowy spadek eksportu żywności, przewoźnicy notują w maju lekkie odbicie. Szacunki z raportu ...

Sypialne pociągi wymuszą zmiany zasilania kolejowej sieci?

Koleje otwierają się na międzynarodową konkurencję. Wielosystemowy tabor każe zadać pytanie, czy w Polsce ...

Pandemia odbije się na producentach taboru kolejowego za dwa lata

Zakupy taboru kolejowego prawdopodobnie ucierpią za dwa lata, gdy zadłużone samorządy mogą mieć trudności ...

Granica polsko-ukraińska: to nie transport, to paranoja

Po stronie ukraińskiej tiry na wjazd do Polski czekają po 5 dni. Na granicy ...

Toyota buduje wodorowy pociąg

Prace nad nowym pociągiem z napędem wodorowo-elektrycznym rozpoczynają się w Japonii. Toyota poinformowała w ...