PCC Intermodal zapewnia zasięg w najważniejszych regionach w Polsce i na Dalekim Wschodzie, Lineas oferuje połączenia kolejowe dla reszty Europy, takich jak Włochy, Francja i Hiszpania.
Czytaj więcej w: Brak kontenerów zagrozi przewozom intermodalnym z Chin
Poland Xpress, uruchomiony na początku 2020 roku odniósł natychmiastowy sukces. Serwisy uruchomione tuż przed wybuchem pandemii Covid-19 okazały się być szybką i niezawodną alternatywą dla zamkniętych, zatłoczonych granic i ograniczeń w przewozie. W ciągu 2020 roku ponad 200 pociągów przewiozło towary między krajami. Stale rosnący popyt skłonił partnerów do zwiększenia częstotliwości pociągów z trzech do pięciu kursów tygodniowo w obie strony. – Uruchomiliśmy regularny serwis intermodalny pomiędzy Polską i Belgią w odpowiednim momencie, dokładnie wtedy gdy rynek potrzebował, niezawodnego/stabilnego rozwiązania. To była dość ryzykowna decyzja, nikt nie spodziewał się pandemii korona-wirusa, trudno było przewidzieć jak w tej nowej sytuacji zachowa cię rynek. Wyposażone w nowe zestawy wagonów pociągi, będą od teraz kursowały w korytarzu między Polską i Belgią codziennie – wskazuje prezes PCC Intermodal Dariusz Stefański.
Czytaj więcej w: Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska
Połowa ładunków pociągów Poland Xpress była wcześniej przewożona samochodami. – Cieszymy się, że dzięki zwiększonej częstotliwości naszych usług z PCC Intermodal, umożliwiamy firmom przewożenie ich towarów z całej Polski do Europy, tym samym jeszcze bardziej optymalizując ich łańcuch dostaw – podkreśla Head of Network Management & Alliances w Lineas Olivier Deprez.
Poland Xpress jest częścią europejskiej sieci Lineas Green Xpress, jak i regularnej sieci kolejowej PCCI, łączącej Holandię, Niemcy, Polskę i Belgię. Towary przywożone ze Wschodu przez Polskę do Antwerpii, dzięki tej sieci połączeń, mogą sprawnie docierać do ponad 20 kluczowych miejsc docelowych w Europie, w obu kierunkach.