Intermodal świetnie rozwija się w pandemii

Rośnie popularność połączeń intermodalnych, rośnie ich częstotliwość.

Publikacja: 29.01.2021 07:06

Intermodal świetnie rozwija się w pandemii

Foto: logistyka.rp.pl

Spowodowane pandemią utrudnienia w ruchu samochodów ciężarowych powodują wzrost popularności połączeń intermodalnych. Oferowane przez Clip połączenia Swarzędza z Rotterdamem są oblegane. Terminal instaluje Lohr Railway System, który ułatwi i przyspieszy załadunek i rozładunek naczep z pociągu.

Spółka Cargotor, należąca do PKP Cargo zainwestuje blisko 4 mld zł w budowę terminala Małaszewicze. Do planowanego obiektu ma dochodzić autostrada A2.

Czytaj więcej w: Kolejarze w Polsce liczą opóźnienia w dniach, a w Niemczech w godzinach

Operatorzy intermodalni inwestują także w połaczenia. Lineas i PCC Intermodal od 1 lutego zwiększają o 50% przepustowość dla ładunków konwencjonalnych, a przestrzeń kontenerowa zwiększy się do ponad 600 TEU tygodniowo w połączeniu kolejowym między Poznaniem i Antwerpią. Pociąg o nazwie Poland Xpress będzie kursował pięć razy w tygodniu, zamiast trzech połączeń do tej pory.

""

logistyka.rp.pl

PCC Intermodal zapewnia zasięg w najważniejszych regionach w Polsce i na Dalekim Wschodzie, Lineas oferuje połączenia kolejowe dla reszty Europy, takich jak Włochy, Francja i Hiszpania.

Czytaj więcej w: Brak kontenerów zagrozi przewozom intermodalnym z Chin

Poland Xpress, uruchomiony na początku 2020 roku odniósł natychmiastowy sukces. Serwisy uruchomione tuż przed wybuchem pandemii Covid-19 okazały się być szybką i niezawodną alternatywą dla zamkniętych, zatłoczonych granic i ograniczeń w przewozie. W ciągu 2020 roku ponad 200 pociągów przewiozło towary między krajami. Stale rosnący popyt skłonił partnerów do zwiększenia częstotliwości pociągów z trzech do pięciu kursów tygodniowo w obie strony. – Uruchomiliśmy regularny serwis intermodalny pomiędzy Polską i Belgią w odpowiednim momencie, dokładnie wtedy gdy rynek potrzebował, niezawodnego/stabilnego rozwiązania. To była dość ryzykowna decyzja, nikt nie spodziewał się pandemii korona-wirusa, trudno było przewidzieć jak w tej nowej sytuacji zachowa cię rynek. Wyposażone w nowe zestawy wagonów pociągi, będą od teraz kursowały w korytarzu między Polską i Belgią codziennie – wskazuje prezes PCC Intermodal Dariusz Stefański.

Czytaj więcej w: Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska

Połowa ładunków pociągów Poland Xpress była wcześniej przewożona samochodami. – Cieszymy się, że dzięki zwiększonej częstotliwości naszych usług z PCC Intermodal, umożliwiamy firmom przewożenie ich towarów z całej Polski do Europy, tym samym jeszcze bardziej optymalizując ich łańcuch dostaw – podkreśla Head of Network Management & Alliances w Lineas Olivier Deprez.

Poland Xpress jest częścią europejskiej sieci Lineas Green Xpress, jak i regularnej sieci kolejowej PCCI, łączącej Holandię, Niemcy, Polskę i Belgię. Towary przywożone ze Wschodu przez Polskę do Antwerpii, dzięki tej sieci połączeń, mogą sprawnie docierać do ponad 20 kluczowych miejsc docelowych w Europie, w obu kierunkach.

Lineas to największy prywatny kolejowy przewoźnik towarowy w Europie z siedzibą w Belgii i oddziałami we Francji, Niemczech, Holandii, Włoszech i Hiszpanii. Lineas zatrudnia ponad 2 100 osób i posiada flotę 250 lokomotyw i 7 000 wagonów. Udziałowcami spółki są niezależna grupa private equity Argos Wityu wraz z zarządem Lineas (90%) i SFPI / FPIM (10%).

PCC Intermodal SA to wiodący operator intermodalny w Polsce i Europie Wschodniej. Operator posiada flotę własnych kontenerów 45ft HC PW, uruchamia ponad 5000 pociągów intermodalnych rocznie, organizuje ponad 400 transportów samochodowych dziennie, dostarczając towar pod drzwi klienta.

Spowodowane pandemią utrudnienia w ruchu samochodów ciężarowych powodują wzrost popularności połączeń intermodalnych. Oferowane przez Clip połączenia Swarzędza z Rotterdamem są oblegane. Terminal instaluje Lohr Railway System, który ułatwi i przyspieszy załadunek i rozładunek naczep z pociągu.

Spółka Cargotor, należąca do PKP Cargo zainwestuje blisko 4 mld zł w budowę terminala Małaszewicze. Do planowanego obiektu ma dochodzić autostrada A2.

Pozostało 88% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach