Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska

W najszybciej rosnący segment przewozów kolejowych mocniej wchodzi Lotos Kolej. Spółka kupiła wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron MS.

Dostawa planowana jest na 2021 rok, będzie ona wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Elektrowóz rozwija maksymalną prędkość 160 km/ dzięki silnikom o mocy 6,4 MW. Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy – podkreśla prezes zarządu LOTOS Kolej Anatol Kupryciuk.

Czytaj więcej w: Pol-Miedź Trans kupuje nową lokomotywę do przewozów intermodalnych

Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji w 20 europejskich krajach. W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal.

Czytaj więcej w: DB Cargo odmładza flotę lokomotyw

– Transport intermodalny w Polsce rośnie rokrocznie o kilkanaście procent, a inwestycje w nowoczesne wielosystemowe elektryczne lokomotywy liniowe będą decydowały o jego dalszym rozwoju w naszym kraju – uważa dyrektor ds. sprzedaży lokomotyw Siemens Mobility Piotr Dybowski. Po półroczu praca przewozowa transportu intermodalnego przekroczyła 3,5 mld tkm, a przewozy wyniosły 1,2 mln TEU.

Czytaj więcej w: Nowe lokomotywy Pesy dla przewozów intermodalnych

Zakup jest częścią inwestycji wartej 183,1 mln zł z dofinansowaniem 74,3 mln zł na zakup lokomotywy wielosystemowej, 1 lokomotywy dopuszczonej do ruchu krajowego, 288 platform 80-stopowych oraz 36 wagonów 40-stopowych. Te inwestycje pozwolą zwiększyć spółce przewozy o 80 mln TEU/km rocznie.

Po trzech kwartałach Lotos Kolej ma ponad 10,5 proc. udziału w rynku transportu kolejowego liczonym wg pracy przewozowej, o 0,8 pp. więcej niż rok wcześniej. Udział spółki w przewozach intermodalnych zbliżył się w połowie roku do 2 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przewoźnikom zagraża brak kierowców, nie pandemia

Przewoźnicy nie boją się pandemii. Zagrożeniem jest nie tyle wirus, co brak kierowców. Z ...

Pożyczki dla przewoźników nie uratują branży

Na koniec maja widoczna będzie skala zapaści branży transportu drogowego. Przedsiębiorcy ostrożnie podchodzą do ...

Możliwe będzie czasowe wycofanie z eksploatacji aut osobowych

Rząd przygotowuje ułatwienia w procedurach rejestracyjnych samochodów. Czasowo wycofać z użytkowania można ciągniki siodłowe, ...

Niemcy gotowi wydać miliardy na stacje tankowania wodoru dla ciężarówek

Budowa sieci tankowania wodoru dla ciężarówek może kosztować Niemcy 9 miliardów euro rocznie. Niemiecki ...

Europa doczekała się czempiona kolejowego

Komisja Europejska zezwoliła warunkowo Alstomowi przejąć dział taboru szynowego kanadyjskiego Bombardiera. Po fuzji powstanie ...

Koronawirus nie powstrzymał Wieltonu

Koronawirus utrudnił funkcjonowanie Wieltonu. Wieluń od 8 sierpnia do 5 września znajdował się w ...