Pol-Miedź Trans kupuje nową lokomotywę do przewozów intermodalnych

Pesa Bydgoszcz i Pol-Miedź Trans podpisały 7 lipca umowę na dostawę lokomotywy Gama.

Publikacja: 07.07.2020 16:23

Pol-Miedź Trans kupuje nową lokomotywę do przewozów intermodalnych

Foto: logistyka.rp.pl

Lokomotywa będzie dostarczona w pierwszym kwartale 2022 roku. Warta 14,39 mln zł (netto) 4-osiowa lokomotywa Gama ma silniki elektryczne o mocy 5600 kW oraz dojazdowy, spalinowy o mocy 405 kW, połączony z agregatem o mocy 355 kW. Silnik dojazdowy pozwoli na podstawianie i odbieranie składów z terminala bez konieczności pomocy lokomotywy manewrowej.

Czytaj więcej w: W drugim podejściu SKM wybrała Newag

Pesa wyprodukowała 25 lokomotyw platformy Gama z różnymi napędami. Największym użytkownikiem lokomotyw z rodziny Gama jest PKP IC, które ma 10 lokomotyw spalinowych, o mocy 2400 kW każda.

Konkurencyjny Newag koncentruje się na lokomotywach 6-osiowych.

Czytaj więcej w: Kolej na zieloną energię

29 kwietnia 2019 roku Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz spółka Pol-Miedź Trans podpisały umowę o dofinansowanie zakupu stu nowych wagonów platform oraz elektrycznej lokomotywy jednosystemowej do przewozu ładunków w transporcie intermodalnym. Łączna wartość dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 dla przedstawionego projektu wyniosła prawie 27 mln zł.

Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że przewozy intermodalne w pierwszym kwartale roku wzrosły o 15,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, gdy masa przewiezionych towarów łącznie w transporcie kolejowym zmalała o 9,6 proc.

Czytaj więcej w: Kontenery z Chin ratują PKP Cargo

Po pięciu miesiącach roku Pol-Miedź Trans ma 1,98 proc. udziału w masie przewiezionych towarów, o 0,1 pp. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Udział w pracy przewozowej wyniósł 1,55 proc.

Lokomotywa będzie dostarczona w pierwszym kwartale 2022 roku. Warta 14,39 mln zł (netto) 4-osiowa lokomotywa Gama ma silniki elektryczne o mocy 5600 kW oraz dojazdowy, spalinowy o mocy 405 kW, połączony z agregatem o mocy 355 kW. Silnik dojazdowy pozwoli na podstawianie i odbieranie składów z terminala bez konieczności pomocy lokomotywy manewrowej.

Czytaj więcej w: W drugim podejściu SKM wybrała Newag

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności