DB Cargo odmładza flotę lokomotyw

Niemiecki przewoźnik podpisał ramową umowę z Siemens Mobility na 400 Vectronów.

Publikacja: 08.09.2020 15:20

DB Cargo odmładza flotę lokomotyw

Foto: logistyka.rp.pl

Dwunapędowe, towarowe Vectrony wyposażone są w silniki elektryczne oraz spalinowe i niezależnie od używanego napędu mogą pracować na głównych liniach. Warta miliard euro, zawarta 8 września umowa, przewiduje początek dostaw w 2023 roku. Na zelektryfikowanych odcinkach linii nowe lokomotywy są zasilane prądem elektrycznym, co pozwala oszczędzać paliwo i zmniejszyć koszty utrzymania.

Czytaj więcej w: Dwunapięciowe koleje przyszłości

Użycie dwunapędowych lokomotyw pozwoli DB Cargo oszczędzić rocznie 8 milionów litrów paliwa i 17 000 ton CO2. Celem przewoźnika jest wyposażenie około 70 procent lokomotyw spalinowych w innowacyjne napędy do 2030 roku.

Czytaj więcej w: Lokomotywowy przebój Siemensa

W pierwszej kolejności DB Cargo zamówi 100 lokomotyw klasy 248. Dostawa rozpocznie się w 2023 roku. W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP CARGO, DB Cargo Polska, Industrial Division i Lotos Kolej. Dodatkowo, w grudniu 2019 roku na zakup Vectrona zdecydowała się firma Laude Smart Intermodal.

Czytaj więcej w: Pol-Miedź Trans kupuje nową lokomotywę do przewozów intermodalnych

Dwunapędowy Vectron został zaprezentowany w 2018 roku na targach Innotrans w Berlinie, zaś Railsystems RP zakupił w listopadzie 2019 roku pierwsze dwie takie lokomotywy. Ich dostawa przewidziana jest na koniec tego roku.

Dwunapędowe, towarowe Vectrony wyposażone są w silniki elektryczne oraz spalinowe i niezależnie od używanego napędu mogą pracować na głównych liniach. Warta miliard euro, zawarta 8 września umowa, przewiduje początek dostaw w 2023 roku. Na zelektryfikowanych odcinkach linii nowe lokomotywy są zasilane prądem elektrycznym, co pozwala oszczędzać paliwo i zmniejszyć koszty utrzymania.

Czytaj więcej w: Dwunapięciowe koleje przyszłości

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności