Przewoźnik podpisał 13 września umowę z wykonawcami (Agat i Hochtief) inwestycji, która ma być gotowa za 19 miesięcy. Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk przyznaje, że przewoźnikowi brakuje wagonów. W ostatnich pięciu latach spółka zwiększyła przewozy o połowę. Na rynku nie ma chętnych do wykonywania przeglądów wagonów na poziomie P4 i są one bardzo drogie. Dlatego przewoźnik zdecydował o dalszej rozbudowie zakładu remontowego w Idzikowicach. Za 135 mln zł staną dwie nowe hale o łącznej powierzchni blisko 2 ha. W jednej z nich od 2021 roku ruszą naprawy zestawów kołowych. Przepustowość wyniesie 2700 zestawów, co stanowi pokrycie wszystkich potrzeb przewoźnika. W drugiej hali będą naprawiane lokomotywy.

""

mat.pras.

logistyka.rp.pl

Po 2021 roku Remtrak będzie pokrywał 90 proc. potrzeb przewoźnika na naprawy wszystkich typów wagonów P4 (prowadzone co 3-5 lat, połączone z wymianą podzespołów), 25 proc. potrzeb napraw poziomu P5 (wykonywane co 10-12 lat, polegające na całkowitej przebudowie wagonu) i 60 proc. napraw poziomu P4 lokomotyw elektrycznych. Po 2024 roku Remtrak przejmie remonty lokomotyw Siemensa. Zatrudnienie wzrośnie do 800 osób, gdy na koniec 2018 roku wynosiło 540, a w 2014 roku 257. Od 2014 do końca 2018 roku Remtrak zrealizował zlecenia o łącznej wartości 522 mln zł. Zakład zamknął 2018 roku zyskiem blisko 5,4 mln zł. – Nasze ceny są konkurencyjne na rynku – podkreśla prezes Remtrak Zbigniew Ciemny.

CZYTAJ TAKŻE: Andrzej Bittel: Kolej musi być kręgosłupem komunikacyjnym w Polsce

Spółka robi sama zakupy niezbędnych elementów, aby zapewnić jednolite wyposażenie warsztatów. – Zestawy kołowe będziemy remontować na maszynach raciborskiego Rafametu, które uważam za jedne z najlepszych na świecie – zapewnia prezes Ciemny. Remtrak ma także 4 klasy patronackie w szkołach branżowych w Drzewicy i w Opocznie. Z inwestycji zadowolony jest także starosta opoczyński Marcin Barnowski. – Remtrak będzie drugim największym pracodawcą w regionie. Bezrobocie w  naszym powiecie wynosi 5,5 proc., a w sąsiednich przysuskim i tomaszowskim jest wyższe – wyjaśnia. Dodaje, że dla zakładu zbuduje nowa drogę powiatową Opoczno-Idzikowice, korzystając z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Remtrak ma zakłady w Toruniu (tam mieści się centrala) i Olszynce Grochowskiej w Warszawie.