Pralki na parkingach

Fundusz inwestycyjny Assay planuje zainstalować na stacjach paliw przy dużych parkingach dla ciężarówek 100 pralko-suszarek.

Przepisy Państwowej Inspekcji Pracy stanowią m.in. o zapewnieniu przez pracodawcę czystej odzieży roboczej dla zatrudnionych. Może to być wyzwanie dla pracodawców kierowców samochodów ciężarowych, których specyfika pracy często uniemożliwia utrzymanie ubrań w czystości.

Dlatego Assay w najbliższych pięciu latach zainstaluje 100 pralko-suszarek. Pierwsza już działa na stacji w miejscowości Promna-Kolonia. – Prowadzimy rozmowy z firmami transportowymi, aby usługi Break&Wash były przez nich wykorzystywane wśród kierowców, jako benefit – firmy będą kupować  karty przedpłacone i rozdawać je swoim pracownikom. Wiele z tych przedsiębiorstw jest zainteresowana współpracą – zapewnia prezes spółki Break&Wash Krzysztof Lubiszewski.

Za usługę można  dokonać płatności gotówką, kartą płatniczą, kartą przedpłaconą przez pracodawcę lub kartą przedpłaconą przez osobę prywatną i wybrać jeden z trzech programów prania. Usługa prania kosztuje 15 zł, suszenia 8 zł. Obok pralko-suszarek zlokalizowane są automaty sprzedażowe ze środkami piorącymi za 1 zł. Pranie, w zależności od wybranego programu, trwa od 20 do 45 minut. Suszenie zajmuje 20 minut. Użytkownik może korzystać z urządzeń 24h na dobę.

Parkingi dla ciężarówek czekają duże inwestycje, które podniosą standardy tych placówek. Komisja Europejska przygotowała 60 mln euro na budowę bezpiecznych parkingów i strzeżonych parkingów (SSTPA). Na wymienioną sumę 20 mln euro pochodzi z funduszy CEF, natomiast 40 mln z programu Polityki Spójności UE. KE udostępni także 1,4 mld euro na wsparcie europejskiej infrastruktury transportowej.

KE planuje, że bezpieczne i strzeżone parkingi powstaną co 100 km wzdłuż głównych dróg. W Europie jest 300 tys. miejsc parkingowych, ale potrzeba o jedną trzecią więcej. Zaledwie 7 tys. miejsc z istniejących jest certyfikowanych i oznakowanych jako bezpieczne.

Od drugiego tygodnia listopada Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców chcących budować parkingi. Dofinansowanie może sięgać 85 proc. w krajach objętych polityką spójności.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Premiera wodorowej lokomotywy Pesy w tym roku

Pesa przygotuje wodorowe pojazdy: lokomotywę dla Orlenu i pociąg dla PKP Intercity. Producent zaprezentuje ...

Kryzys na rynku ciężarówek

Spadki rejestracji lekko wyhamowują, ale przyszłość niepewna. W lutym rejestracje nowych samochodów ciężarowych o ...

Hellmann z nowym magazynem w Szczecinie

Z początkiem roku Hellmann Worldwide Logistics Polska otworzył nowy oddział w Szczecinie. Zajmuje się ...

Politycy szukają alternatywnych tras dla kanału Sueskiego

Przemysł transportowy i politycy uaktywnili się w poszukiwaniu alternatywy do przewozów morskich Kanałem Sueskim. ...

Rekordowe półrocze Wieltonu

Wielton podsumował pierwszą połowę roku, ale druga będzie znacznie trudniejsza. W pierwszej połowie roku ...

W 2020 roku wygrały punkty odbioru

Po raz pierwszy w historii klienci częściej wybierają dostawę do punktu niż do drzwi. ...