Newag zebrał w tym roku od Grupy PKP zamówienia na dostawy nowych i zmodernizowanych 121 lokomotywy wartości 1,6 mld zł. Pierwsze 5 już wydał 20 grudnia: były to 4-osiowe EU160 Griffin dla PKP Intercity.
W maju 2018 roku spółka PKP Intercity S.A. podpisała z NEWAG S.A. umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin, która następnie została rozszerzona we wrześniu br., o dodatkowe 10 pojazdów w tzw. prawie opcji. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto.
Nowe pojazdy będą rozwijać prędkość do 160 km/h i trafią na linie: Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/(Gorzów Wielkopolski) oraz Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra.
Griffiny są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu pierwszego i drugiego, który znacząco wpływa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na torach i spełnia wymagania IV pakietu kolejowego Agencji Kolejowej Unii Europejskiej, którego przepisy zaczną obowiązywać od 16 czerwca 2020 r. Lokomotywy posiadają również system zdalnej diagnostyki, który pozwoli na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przełoży się na ich efektywną eksploatację. Wszystkie zamówione pojazdy trafią do PKP Intercity pod koniec 2020 roku.
Czytaj więcej w: http://Nowy tabor dla kolejowych przewozów kontenerów