PKP modernizuje tabor

Grupa PKP zakupiła u polskich producentów rekordowe ilości lokomotyw.

Publikacja: 20.12.2019 18:46

PKP modernizuje tabor

Foto: logistyka.rp.pl

Newag zebrał w tym roku od Grupy PKP zamówienia na dostawy nowych i zmodernizowanych 121 lokomotywy wartości 1,6 mld zł. Pierwsze 5 już wydał 20 grudnia: były to 4-osiowe EU160 Griffin dla PKP Intercity.

W maju 2018 roku spółka PKP Intercity S.A. podpisała z NEWAG S.A. umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin, która następnie została rozszerzona we wrześniu br., o dodatkowe 10 pojazdów w tzw. prawie opcji. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto.

Nowe pojazdy będą rozwijać prędkość do 160 km/h i trafią na linie: Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/(Gorzów Wielkopolski) oraz Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra.

Griffiny są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu pierwszego i drugiego, który znacząco wpływa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na torach i spełnia wymagania IV pakietu kolejowego Agencji Kolejowej Unii Europejskiej, którego przepisy zaczną obowiązywać od 16 czerwca 2020 r. Lokomotywy posiadają również system zdalnej diagnostyki, który pozwoli na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przełoży się na ich efektywną eksploatację. Wszystkie zamówione pojazdy trafią do PKP Intercity pod koniec 2020 roku.

Czytaj więcej w: http://Nowy tabor dla kolejowych przewozów kontenerów

– Wielomiliardowe inwestycje naszego narodowego przewoźnika i zakup nowoczesnych pojazdów produkowanych w Polsce służą zarówno gospodarce, jak i pasażerom. Każda umowa przybliża nas bowiem do celu, do jakiego bezustannie dążymy, czyli kolei komfortowej, punktualnej i bezpiecznej – przekonuje minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Spółka PKP Cargo już odebrała siedem 6-osiowych lokomotyw elektrycznych Dragon 2, a w przyszłym tygodniu Newag dostarczy kolejne z podpisanej we wrześniu PKP Cargo umowy na dostawę 31 lokomotyw Dragon 2 (w tym 24 dwunapięciowych do jazdy po Czechach i Słowacji), wartości ponad pół mld zł. Ostatnie Newag dostarczy do 2022 roku.

W kwietniu 2018 roku PKP Cargo zamówiło modernizację 60 lokomotyw SM48 należących do PKP Cargo.

Obłożenie ma także Pesa, która dla RCP produkuje 24 lokomotywy elektryczne z silnikiem dojazdowym Gama Marthon. Klient odebrał przed kilkoma dniami 3 stuki, podobną Pesa zbuduje dla Pol-Miedź Trans. Na zamówienie PKP Intercity bydgoska firma modernizuje 38 lokomotyw ST44.

Newag zebrał w tym roku od Grupy PKP zamówienia na dostawy nowych i zmodernizowanych 121 lokomotywy wartości 1,6 mld zł. Pierwsze 5 już wydał 20 grudnia: były to 4-osiowe EU160 Griffin dla PKP Intercity.

W maju 2018 roku spółka PKP Intercity S.A. podpisała z NEWAG S.A. umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin, która następnie została rozszerzona we wrześniu br., o dodatkowe 10 pojazdów w tzw. prawie opcji. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach