PKP Cargo z kompletem Vectronów

Największy kolejowy operator towarowy w Polsce i drugi w Europie, PKP Cargo, odebrał ostatnie 2 lokomotywy Vectron MS.

Łącznie flota przewoźnika liczy 20 takich wielosystemowych lokomotyw produkcji Siemens Mobility. Vectrony to uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych.

We wrześniu 2015 roku PKP Cargo kupiło 15 lokomotyw Vectron MS z prawem do zakupu kolejnych 5 pojazdów. Na początku 2019 r. firma zdecydowała się skorzystać z tej przedłużonej opcji. Pierwsze trzy pojazdy trafiły do przewoźnika pół roku później, natomiast kolejne 2 zostały odebrane zgodnie z umową w styczniu 2020 r.

Dwie ostatnie lokomotywy Vectron MS przekazane PKP Cargo dysponują mocą 6,4 MW, mają prędkość maksymalną 160 km/h i są wyposażone w system ETCS. Posiadają homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację oraz Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron mają możliwość kursowania w 18 europejskich krajach.

Czytaj więcej w: http://PKP Cargo z nową linią kredytową

– Zakupy nowoczesnego taboru, w tym lokomotywy wielosystemowych, to ważna część strategii Grupy PKP Cargo. Chcemy rozwijać działalność zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, a te lokomotywy są ważnym narzędziem do realizacji naszych celów – tłumaczy prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.

W ostatnich latach Siemens Mobility sprzedała blisko tysiąc lokomotyw Vectron w całej Europie. Ponad 750 dostarczonych pojazdów pokonało już przeszło 260 milionów kilometrów. W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP Cargo, DB Cargo Polska, PKP Intercity (wynajęta z MRCE), Industrial Division i Lotos Kolej. Dodatkowo, w grudniu 2019 roku na zakup Vectrona zdecydowała się firma Laude Smart Intermodal.

Vectrony to nie jedyne nowości w lokomotywowym taborze przewoźnika. Grupa zamówiła w nowosądeckim Newagu także 31 lokomotyw Dragon 2.

PKP Cargo po jedenastu miesiącach ma 44,1 proc. udziałów w pracy przewozowej w Polsce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Inwestycje kolejowe – bądźmy mądrzy przed szkodą

Co należy robić, aby maksymalnie efektywnie spożytkować pieniądze dostępne na modernizację infrastruktury kolejowej w Polsce? ...

Premiera Autosana SanCIty

Coraz więcej chętnych do produkcji elektrycznych autobusów

Na polskim rynku e-autobusów przybywa konkurentów. Swój pierwszy elektrobus wyprodukował Autosan. Do seryjnej produkcji ...

TRAKO 2019 | Pasażerowie wracają na kolej i domagają się nowości

Wygodne fotele, klimatyzacja, gniazdko do podłączenia laptopa lub ładowarki do telefonu. To wszystko w ...

Bat na nieuczciwych przewoźników

Stowarzyszenie Euro Controle Route zamienia się w ECR EUWT aby skuteczniej kontrolować transport drogowy. ...

Cyfrowe procedury armatorów

Linie żeglugowe przystąpiły do opracowania standardu wymiany danych w przewozach kontenerów. Czterech armatorów zajmujących ...

Pesymistyczni przewoźnicy

Spadek cen frachtów sygnalizuje nadwyżkę podaży usług przewozowych. Przewoźnicy zaniepokojeni planami wzrostu płacy minimalnej. ...