Maleje sprzedaż opon do ciężarówek

Słaby popyt na opony samochodowe. Tracą chińscy dostawcy.

Publikacja: 24.01.2020 12:18

Maleje sprzedaż opon do ciężarówek

Foto: logistyka.rp.pl

Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali 5-procentowy spadek sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych. – Jest to spowodowane przede wszystkim przez spadek produkcji budowlanej w ubiegłym roku oraz ilość opóźnień inwestycji infrastrukturalnych – tłumaczy dyrektor generalny PZPO Piotr Sarnecki.

Zmienili się dostawcy opon. Rynek tracą producenci chińscy. – W związku z cłami antydumpingowymi nałożonymi na chińskich eksporterów opon do samochodów ciężarowych, chińskie produkty zostały przynajmniej częściowo zastąpione oponami z innych krajów, zwłaszcza z rejonów Azji Południowo-Wschodniej i Korei – podkreśla sekretarz generalna ETRMA Fazilet Cinaralp.

W Europie sprzedaż opon do samochodów ciężarowych w 2019 roku pozostała na wcześniejszym poziomie.

Sprzedaż opon do samochodów dostawczych zmalała o 7 proc., opon przemysłowych o 13 proc., zaś do aut osobowych o 8 proc.

""

Sprzedaż opon w Polsce w 2019 roku

logistyka.rp.pl

Także opony rolnicze zanotowały spadek sprzedaży o 17 proc. – wpływ na ten wynik miały m.in. niekorzystne warunki pogodowe. Susza rolnicza występowała we wszystkich monitorowanych uprawach a powierzchnia upraw dotkniętych suszą to ponad 30 proc. ogółu użytków rolnych. Dodatkowo zmiany cen na rynkach rolnych, jakie dokonały się w 2019 roku zdecydowanie nie były korzystne dla producentów rolnychtłumaczy spadki prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego Andrzej Włodarczyk.

Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali 5-procentowy spadek sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych. – Jest to spowodowane przede wszystkim przez spadek produkcji budowlanej w ubiegłym roku oraz ilość opóźnień inwestycji infrastrukturalnych – tłumaczy dyrektor generalny PZPO Piotr Sarnecki.

Zmienili się dostawcy opon. Rynek tracą producenci chińscy. – W związku z cłami antydumpingowymi nałożonymi na chińskich eksporterów opon do samochodów ciężarowych, chińskie produkty zostały przynajmniej częściowo zastąpione oponami z innych krajów, zwłaszcza z rejonów Azji Południowo-Wschodniej i Korei – podkreśla sekretarz generalna ETRMA Fazilet Cinaralp.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach