Za pół roku wykonany kontrakt z DB

Pesa zakończy największy kontrakt dla Kolei Niemieckich. W sierpniu zakończy dostawy pociągów dla DB.

Publikacja: 19.02.2020 17:24

Za pół roku wykonany kontrakt z DB

Foto: logistyka.rp.pl

Pesa dostarczy ostatnie 26 trzyczłonowych zespołów spalinowych Link dla DB Regio do końca sierpnia. Produkcja tych pojazdów trwa, odbiorca przysyła komisje odbiorcze, a dostawca czeka jedynie na homologację. Podczas dostaw zmieniły się przepisy i stąd konieczne jest uzupełnienie badań Linków. Niemiecki przewoźnik zainteresowany jest innymi pojazdami z Pesy.

Koleje Niemieckie zawarły z Pesa kontrakt ramowy w 2012 roku na dostawę pociągów dla kolei regionalnych. Maksymalna wielkość zamówienia mogła wynieść 470 pojazdów, ale ostatecznie Pesa dostarczy 72 pojazdy (2- i 3-członowe) z ponad 2-letnim opóźnieniem.

Bydgoski producent kończy także dostawy spalinowych zespołów trakcyjnych na Białoruś. Ostatnie 3 z sześciu sześcioczłonowych pojazdów trafią do Kolei Białoruskich na koniec marca. Wcześniej Pesa dostarczyła na Białoruś 4 pojazdy 3-członowe. Uzyskają one homologację na państwa WNP. Także i białoruski odbiorca zainteresowany jest kolejnymi pojazdami z Pesy.

Czytaj więcej w: Pociągi dla CPK projektowane z Japończykami?

Producent zamknął 2019 rok stratą, choć jeszcze nie podaje jej wielkości. – Musieliśmy poczynić rezerwy na kary umowne – tłumaczy prezes Pesy Krzysztof Zdziarski. Zapewnia, że ten rok powinien już zakończyć małym zyskiem.

Prezes podkreśla, że Pesa spłaca wierzycieli, a obsługa płatności jest realizowana na bieżąco.

W październiku 2019 roku Pesa poniosła spektakularną porażkę, gdy SKM zerwał umowę na dostawę maksymalnie 21 zespołów trakcyjnych dla SKM. W lutym przewoźnik ogłosił, że zamówienie trafiło do Newagu, który jako jedyny złożył ofertę. Jest ona o 64,5 mln zł droższa od oferty Pesy, przewiduje 7-letnie utrzymanie pojazdów (Pesa oferowała 15-letnie), a dostawy zakończą się pod koniec 2022 roku, dwa lata później niż przewidywał kontrakt z Pesą.

Pesa dostarczy ostatnie 26 trzyczłonowych zespołów spalinowych Link dla DB Regio do końca sierpnia. Produkcja tych pojazdów trwa, odbiorca przysyła komisje odbiorcze, a dostawca czeka jedynie na homologację. Podczas dostaw zmieniły się przepisy i stąd konieczne jest uzupełnienie badań Linków. Niemiecki przewoźnik zainteresowany jest innymi pojazdami z Pesy.

Koleje Niemieckie zawarły z Pesa kontrakt ramowy w 2012 roku na dostawę pociągów dla kolei regionalnych. Maksymalna wielkość zamówienia mogła wynieść 470 pojazdów, ale ostatecznie Pesa dostarczy 72 pojazdy (2- i 3-członowe) z ponad 2-letnim opóźnieniem.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności