PKP Cargo i LG Cargo przymierza się do stałych przewozów naczep pomiędzy Litwą i Holandią. 14 maja do Sestokai przybył z terminalu intermodalnego Kaldenkirchen pociąg z 25 naczepami. Był to pierwszy w historii transport naczep pociągiem towarowym na trasie Niemcy – Polska – Litwa. PKP Cargo poprowadził pociąg na całej trasie. Pociąg dostarczył naczepy ośmiu firm transportowych i logistycznych: Girteka, Vlantana, Hoptrans, A. Gricius’s, DSV, Arcese, Solotrans i Nokvera. Naczepy załadowano na specjalne wagony kolejowe dostarczone przez CargoBeamer, które poprzez europejską magistralę Rail Baltica dotarły do Šeštokai. Przejazd zorganizowały: PKP Cargo, LG Cargo (firma transportowa Kolei Litewskich) oraz operator transportu intermodalnego – CargoBeamer. Między Polską i Litwą jeździ rocznie 2,5 mln tirów, które przewożą blisko 50 mln ton ładunków. Zaledwie 1 proc. wymiany transportowane jest koleją.
Czytaj więcej w: Ubiegłoroczny poziom będziemy odbudowywać 2 lata
W ramach usługi firma zapewni również przeładunek i odwóz kontenerów z terminala transportem samochodowym pod wskazany przez klienta adres.
Pod koniec maja PKP Cargo zamierza otworzyć stałe połączenia Gdańsk – Warszawa Praga, Gdańsk – Poznań Franowo i Gdańsk – Gliwice B Kontenerowa. Pociągi Connect Operator (nazwa handlowa usługi) będą odjeżdżały kilka razy w tygodniu, o stałych godzinach.
Planowany czas przejazdu między Gdańskiem a Warszawą lub Poznaniem wynosi 8 godzin, a z Gdańska do Gliwic – 15 godzin. – Zaletą naszych pociągów operatorskich jest to, że klient wie którego dnia i o której godzinie jego ładunek wyruszy ze stacji początkowej i o której godzinie dotrze do stacji końcowej. Jest w stanie zaplanować dostawę do miejsca przeznaczenia – podkreśla prezes PKP Cargo Connect Ivan Ružbacký.