W czerwcu rząd zrezygnował z budowy S6 w formule partnerstwa publiczno–prywatnego. Realizując obietnicę intensyfikacji inwestycji publicznych, a także dzięki zakończeniu prac przygotowawczych dla wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6, zdecydował o powrocie do tradycyjnej ścieżki realizacji tej trasy.
Czytaj więcej w: Wysoki poziom ruchu ciężarówek i produkcji przemysłowej
Pozwoli to prowadzenie przetargu w czasie krótszym niż w formule ppp, przyspieszenie realizacji drogi oraz na pobudzenie gospodarki i zwiększenie zatrudnienia poprzez stworzenie nowych miejsc pracy.
Na budowę S6 rząd przeznaczył dodatkowo 9,1 mld zł. Dzięki temu powstaną kolejne odcinki tej trasy:
- obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, 31,7 km, ok. 2,2 mld zł,
- odc. Lębork – DK 6, 22 km, ok. 1,4 mld zł,
- Koszalin – Słupsk, 46,2 km, ok. 2,6 mld zł,
- Słupsk – Lębork, 49,6 km, ok. 2,9 mld zł.