Stadler oczekuje dobrego drugiego półrocza

Szwajcarski producent taboru kolejowego zakończył pierwsze półrocze niewielkim zyskiem i rosnącym długiem.

Publikacja: 25.08.2020 13:46

Stadler oczekuje dobrego drugiego półrocza

Foto: logistyka.rp.pl

Pandemia spowodowała w pierwszym półroczu 16-procentowy spadek przychodów Stadlera, do 0,9 mld franków szwajcarskich. EBIT wyniósł 5 mln franków, w porównaniu do 46,9 mln w pierwszym półroczu 2019 roku.

Zarząd wskazuje na restrykcje w podróżach, co wpłynęło na niższe wyniki działu obsługi i utrudniania w przekazywaniu pojazdów oraz w homologacji. Firma zmuszona była zamknąć fabrykę w Walencji oraz ograniczyć działanie zakładu w Salt Lake City.

Czytaj więcej w: Koleje na szybkich torach modernizacji

Spółka spodziewa się jednak lepszego drugiego półrocza, wskazując na cykliczność branży. Zaznacza, że wartość nowych zamówień na obsługę i dostawę części zamiennych sięgnęła 1,2 mld franków, przy całkowitej wartości nowych zamówień wynoszącej 3,1 mld franków, o 35 proc. większej w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku.

Wartość portfela zamówień wzrosła o 12 proc. do 16,8 mld franków, w tym 4 mld franków stanowią wartość działu serwisowego.

Czytaj więcej w: Europa doczekała się czempiona kolejowego

Z powodu opóźnionych odbiorów Stalder nie zafakturował części produkcji, co spowodowało zwiększenie długu spółki z 5,6 mln franków do ponad 417 mln.

W całym 2020 roku Stadler spodziewa się nieco niższej sprzedaży niż w 2019 roku oraz ponad 5-procentowej marży EBIT, rosnącej do 8-9 proc. w 2023 roku i późniejszych latach. Stadler ma zakład montażu finalnego w Siedlcach oraz spawalnię wagonów w Środzie Wielkopolskiej.

Pandemia spowodowała w pierwszym półroczu 16-procentowy spadek przychodów Stadlera, do 0,9 mld franków szwajcarskich. EBIT wyniósł 5 mln franków, w porównaniu do 46,9 mln w pierwszym półroczu 2019 roku.

Zarząd wskazuje na restrykcje w podróżach, co wpłynęło na niższe wyniki działu obsługi i utrudniania w przekazywaniu pojazdów oraz w homologacji. Firma zmuszona była zamknąć fabrykę w Walencji oraz ograniczyć działanie zakładu w Salt Lake City.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności