Stadler oczekuje dobrego drugiego półrocza

Szwajcarski producent taboru kolejowego zakończył pierwsze półrocze niewielkim zyskiem i rosnącym długiem.

Publikacja: 25.08.2020 13:46

Stadler oczekuje dobrego drugiego półrocza

Foto: logistyka.rp.pl

Pandemia spowodowała w pierwszym półroczu 16-procentowy spadek przychodów Stadlera, do 0,9 mld franków szwajcarskich. EBIT wyniósł 5 mln franków, w porównaniu do 46,9 mln w pierwszym półroczu 2019 roku.

Zarząd wskazuje na restrykcje w podróżach, co wpłynęło na niższe wyniki działu obsługi i utrudniania w przekazywaniu pojazdów oraz w homologacji. Firma zmuszona była zamknąć fabrykę w Walencji oraz ograniczyć działanie zakładu w Salt Lake City.

Czytaj więcej w: Koleje na szybkich torach modernizacji

Spółka spodziewa się jednak lepszego drugiego półrocza, wskazując na cykliczność branży. Zaznacza, że wartość nowych zamówień na obsługę i dostawę części zamiennych sięgnęła 1,2 mld franków, przy całkowitej wartości nowych zamówień wynoszącej 3,1 mld franków, o 35 proc. większej w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku.

Wartość portfela zamówień wzrosła o 12 proc. do 16,8 mld franków, w tym 4 mld franków stanowią wartość działu serwisowego.

Czytaj więcej w: Europa doczekała się czempiona kolejowego

Z powodu opóźnionych odbiorów Stalder nie zafakturował części produkcji, co spowodowało zwiększenie długu spółki z 5,6 mln franków do ponad 417 mln.

W całym 2020 roku Stadler spodziewa się nieco niższej sprzedaży niż w 2019 roku oraz ponad 5-procentowej marży EBIT, rosnącej do 8-9 proc. w 2023 roku i późniejszych latach. Stadler ma zakład montażu finalnego w Siedlcach oraz spawalnię wagonów w Środzie Wielkopolskiej.

Pandemia spowodowała w pierwszym półroczu 16-procentowy spadek przychodów Stadlera, do 0,9 mld franków szwajcarskich. EBIT wyniósł 5 mln franków, w porównaniu do 46,9 mln w pierwszym półroczu 2019 roku.

Zarząd wskazuje na restrykcje w podróżach, co wpłynęło na niższe wyniki działu obsługi i utrudniania w przekazywaniu pojazdów oraz w homologacji. Firma zmuszona była zamknąć fabrykę w Walencji oraz ograniczyć działanie zakładu w Salt Lake City.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach