Javier Iriarte od 2018 roku pełnił funkcję wiceprzewodniczącego rady nadzorczej Solarisa, a także był odpowiedzialny za obszar rozwoju strategii i transformacji Solarisa. Od 2020 roku pełnił funkcję dyrektora ds. Strategii i Transformacji w obszarze pojazdów szynowych CAF. Wcześniej pracował w McKinsey & Company, realizując projekty w wielu branżach, m.in. motoryzacyjnej, kolejowej, lotniczej, stoczniowej czy zaawansowanych systemów elektronicznych. Posiada tytuł MBA (Master of Business Administration) uzyskany w IESE Business School (Barcelona) i na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (Kalifornia, USA). Ukończył także inżynierię przemysłową, uzyskując tytuł magistra inżyniera na uczelni TECNUN – Universidad de Navarra (Donostia – San Sebastian) oraz na University of Washington (Seattle, USA). – Jestem w pełni przekonany, że wspólnie z całym naszym zespołem, będziemy kontynuować ścieżkę rozwoju naszej firmy, utrzymując Solarisa i Grupę CAF na pozycji lidera zrównoważonego transportu miejskiego, który wyznacza trendy w branży – podkreśla Iriarte. 

Czytaj więcej

Czy wodór będzie paliwem przyszłości?

Javier Calleja, który zarządzał Solarisem od października 2018 roku, zdecydował się odejść z powodów osobistych. Po pomyślnym zakończeniu pierwszego cyklu strategicznego firmy w ramach Grupy CAF zdecydował, że będzie kontynuował swoją karierę w innej branży. – Jednym z największych atutów Solarisa są jego pracownicy. Kierowanie tak fantastycznymi zespołami było wyjątkowym doświadczeniem – zapewnia Calleja. – Przed firmą świetlana przyszłość – uważa były prezes.  

Solaris Bus & Coach działa od ponad 25 lat i wyprodukował przeszło 20 tys. autobusów. We wrześniu 2018 roku spółka stała się częścią hiszpańskiej grupy CAF.