Elektryczne furgony tańsze od spalinowych

Firmy kurierskie szukają najtańszych elektrycznych furgonów.

Publikacja: 30.04.2021 16:08

Elektryczne furgony tańsze od spalinowych

Foto: Fot. Voltia

LeasePlan wspólnie z Voltia Electric zaoferował DPD Slovakia leasing elektrycznych dostawczaków, po niższych miesięcznych kosztach niż ma to miejsce w przypadku samochodów dostawczych z silnikiem wysokoprężnym.

Czytaj więcej w: DP DHL inwestuje w elektryczne furgony

Elektryczny furgon Nissan e-NV200 XL Voltia o pojemności przestrzeni ładunkowej 10 m3 poprawił stosunek ceny sprzedaży i kosztów całkowitych do metrów sześciennych w stosunku do wersji 6- i 8-metrowej. Cena za m3 spadła o 20% w stosunku do odmiany 8-metrowej.

Liczący kilkadziesiąt tys. aut kurierskich europejski rynek jest także na celowniku konkurencji. Volkswagen proponuje Transportera i większego Craftera, zaś Fiat przygotował elektryczne Ducato. Te samochody jeżdżą w barwach DHL Express, DHL Parcel i GLS. InPost skorzystał z Voltii.

Czytaj więcej w: Kurierzy napędzają popyt na elektryki

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA wynika, że na koniec 2019 roku w UE zarejestrowanych było 28,1 mln lekkich samochodów dostawczych, a wliczając kraje strefy wolnego handlu, Wielką Brytanię, Rosję i Turcję rynek liczy przeszło 42 mln pojazdów.

LeasePlan wspólnie z Voltia Electric zaoferował DPD Slovakia leasing elektrycznych dostawczaków, po niższych miesięcznych kosztach niż ma to miejsce w przypadku samochodów dostawczych z silnikiem wysokoprężnym.

Czytaj więcej w: DP DHL inwestuje w elektryczne furgony

Drogowy
Firmy transportowe coraz częściej trafiają do restrukturyzacji
Drogowy
Zaczyna brakować ciężarówek na rynku transportowym
Drogowy
Czy będą subwencje na wymianę tachografów?
Drogowy
Znów blokowana jest granica z Ukrainą
Drogowy
Nabrzmiewa sytuacja w kolejce w Koroszczynie