Pierwszy dzień e-Toll

Przewoźnicy obawiają się, że problemy z e-Tollem dopiero się zaczną, gdy przyjdzie podliczać pierwsze tygodnie i miesiące jazd.

Publikacja: 01.10.2021 17:46

Pierwszy dzień e-Toll

Foto: Robert Przybylski

Pierwszego dnia zawieszające się telefony, rwąca łączność i trudności z aktywacją urządzeń budzą obawy przedsiębiorców o dalszą skuteczność poboru myta w systemie e-Toll. Najwięcej nerwów mieli z nowym systemem kierowcy zagraniczni. – Stoję od wczoraj, szef kupił urządzenie, ale dopiero teraz dostałem kod do jego aktywacji. Mam nadzieję, że będzie działało – mówi Jurij spod Smoleńska. 

Jego kolega z Połocka, Andriej, wybrał aplikację, ale telefon co chwila zawiesza się, mimo że na koncie jest 310 zł. – Walczę ponad godzinę i nie wiem o co chodzi. Nie mogę tracić dnia na próby uruchomienia systemu, bo mam ładunek do dostarczenia – tłumaczy Andriej. 

Kierowca z Azerbejdżanu nie wiedział skąd zdobyć kod do aktywacji urządzenia. Właściciel firmy był zdezorientowany, zaś obie infolinie były zazwyczaj głuche, a jeśli udało się złapać połączenie, automat informował, że jest ponad stu oczekujących. 

FM Logistic, które wynajmuje kilkaset ciężarówek dziennie, ostrożnie stwierdziło po południu, że wszystkie kursy obywają się planowo, choć rano nie było to takie pewne. Za brak opłaty drogowej grozi 1500 zł kary.

Administratorem e-Toll jest Krajowa Administracja Skarbowa. Podała, że w e-Toll zarejestrowanych jest ponad 717 tys. pojazdów. 

Stary system viaTOLL został wyłączony 30 września. 

GITD tłumaczy, że „ze względu na wdrożenie nowego systemu KAS, wyniki kontroli będą rozpatrywane indywidualnie z uwzględnieniem ewentualnego wystąpienia okoliczności niezależnych od użytkowników systemu, a które mogły mieć wpływ na stwierdzone naruszenia”. Inspektorzy będą przypominać kierowcom o obowiązkach wynikających z wprowadzenia nowego systemu i te działania zostaną utrzymane również po 1 października. 

Pierwszego dnia zawieszające się telefony, rwąca łączność i trudności z aktywacją urządzeń budzą obawy przedsiębiorców o dalszą skuteczność poboru myta w systemie e-Toll. Najwięcej nerwów mieli z nowym systemem kierowcy zagraniczni. – Stoję od wczoraj, szef kupił urządzenie, ale dopiero teraz dostałem kod do jego aktywacji. Mam nadzieję, że będzie działało – mówi Jurij spod Smoleńska. 

Jego kolega z Połocka, Andriej, wybrał aplikację, ale telefon co chwila zawiesza się, mimo że na koncie jest 310 zł. – Walczę ponad godzinę i nie wiem o co chodzi. Nie mogę tracić dnia na próby uruchomienia systemu, bo mam ładunek do dostarczenia – tłumaczy Andriej. 

Systemy IT
Panie premierze, zatrzymaj wprowadzenie e-Toll
Systemy IT
Za brak myta posypią się kary?
Systemy IT
Systemowi poboru myta grozi załamanie
Systemy IT
Do Niemiec z elektronicznym listem przewozowym
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Drogowy
Szesnasty miesiąc spadku sprzedaży naczep
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje