W realizacji jest 101 kilometrów A2, podzielonych na dwa odcinki: Mińsk Mazowiecki - Siedlce (ok. 37,5 km) oraz Siedlce - Biała Podlaska (ok. 63,5 km). 

Dla odcinków Kałuszyn - Groszki i Gręzów - Siedlce Zachód GDDKiA już ma decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W grudniu 2021 roku Generalna Dyrekcja przekazała place budów wykonawcom, a roboty już trwają. 

Czytaj więcej

Globalne zatory napędzają polski rynek magazynowy

Wykonawcy budują drogi serwisowe oraz odhumusowują trasę główną. Rozpoczęły się także prace przy budowie mostów. Przy sprawnej realizacji kontraktów kierowcy powinni skorzystać z tych odcinków jesienią 2023 r. 

Dla odcinka Groszki - Gręzów, na który GDDKiA podpisała umowę 28 stycznia 2021 roku, Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. Termin zakończenia prac przewidziany został latem 2024 roku. 

Odcinak na wschód od Siedlec Generalna podzieliła na 4 fragmenty. Dla wszystkich złożyła wnioski o wydanie decyzji ZRID (do odpowiednich terenowo urzędów wojewódzkich). Zgodnie z zawartymi umowami na wszystkich czterech odcinkach zakończenie robót zaplanowano do końca 2024 roku.

Ostatni odcinek A2, od węzła Biała Podlaska do granicy państwa z Białorusią (Kukuryki) jest w projektowaniu. We wrześniu 2021 roku GDDKIA podpisała umowę na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizacje robót w terenie. 

Czytaj więcej

W chińskich portach rekordowe przeładunki, opóźnienia i zamówienia kontenerowców

W styczniu br. do Wojewody Lubelskiego Generalna złożyła wnioski o decyzje ZRID. Kolejnym etapem, po wydaniu decyzji ZRID i pozyskaniu finansowania, będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji. 

GDDKiA przygotowuje się do poszerzenia autostrady A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą o dodatkowe pasy ruchu. Powstaną w miejsce szerokiego pasa zieleni pomiędzy jezdniami, na długości ok. 89 km. To będzie pierwszy tego rodzaju projekt na taką skalę realizowany pod ruchem. 

GDDKiA zaznacza, że po uzyskaniu finansowania, przetarg chciałaby ogłosić jeszcze w tym roku. Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. 

Czytaj więcej

Przez rosyjskie porty ropa płynie jak dawniej, mniej jest za to kontenerów

W całym 2022 roku GDDKiA ogłosi przetargi na zadania o łącznej długości prawie 475 km i szacunkowej wartości blisko 22,5 mld zł. Będzie to blisko 340 km dróg ekspresowych, ponad 30 km obwodnic oraz postępowania na poszerzenie autostrady A2 od węzła Łódź Północ do węzła Konotopa (88,2 km) i dobudowę drugiej jezdni na S19 Sokołów Małopolski Północ - Jasionka (13,8 km).