Wielton rozbuduje w Łódzkiej Strefie ekonomicznej zakład za 50 mln zł. Na realizację nowej inwestycji Wielton otrzyma od Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zwolnienie podatkowe w wysokości 20 mln zł. Spółka wyda do 45 mln zł do 31 grudnia 2027 roku i na nieruchomości 5 mln zł do 31 grudnia 2032 roku. 

Czytaj więcej

Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL

Nakłady inwestycyjne zostaną przekazane na rozbudowę mocy produkcyjnych w Wieluniu, w tym na budowę trzeciego zakładu, w którym będą powstawać wywrotki. Spółka powiększy hale i wzbogaci wyposażenie. 

Poza tym, Grupa przygotowuje się także do produkcji chłodni i paneli do ich produkcji. Wielton od kilku lat przymierza się do tego projektu, a popyt na naczepy i nadwozia chłodnicze, izotermiczne i furgony będzie rósł, co związane jest z coraz bardziej wyśrubowanymi wymaganiami oraz popytem. Klienci coraz chętniej sięgają po produkty świeże, np. w sieci Dino stanowią one 37 proc. sprzedaży.  

Dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wskazują, że w 2021 roku na 32 057 przyczep i naczep, z rejestracjami 6,7 tys. sztuk i udziałem rynkowym 21 proc. znalazły się furgony. Umocniły udział w stosunku do 2020 roku o 3 punkty proc. Wśród nich było ponad 3,3 tys. chłodni, 2,1 tys. izoterm oraz 1,2 tys. furgonów uniwersalnych. Udział chłodni i izoterm wyniósł 16,8 proc. 

Wielton ma zakłady produkcyjne w Wieluniu, Auxerre (Francja), Peterborough (Wielka Brytania), Waltrop (Niemcy) i Guillen (Hiszpania). Montownia działa w Pescara (Włochy), a po napaści rosyjskiej na Ukrainę Wielton zamknął montownię w Szeremietiewo (Rosja) i zakończył sprzedaż pojazdów na tamtym rynku.

Czytaj więcej

Wojna na Ukrainie rozpędziła rynek przewozów kolejowych

Grupa Wielton dysponuje markami: Wielton, Fruehauf, Lawrence David, Langendorf, Viberti i Guillen. W pierwszym kwartale roku Grupa Wielton sprzedała 6,1 tys. naczep i przyczep wartości przeszło 0,8 mld zł, z czego blisko 27 proc pochodziło z Francji i ponad 20 proc. z Polski. 

Producent zajmuje pierwsze miejsce na rynku francuskim, drugie na polskim i brytyjskim oraz dziesiąte na niemieckim. Jest trzecim producentem naczep i przyczep w Europie i dziesiątym na świecie.