Spadek tłumaczy brakami komponentów. Wszystkie główne rynku EU zanotowały spadki: Francja o 17,7 proc., Hiszpania o 16,7 proc., Niemcy o 11 proc. i Włochy o 10,5 proc.
Szczególnie duży spadek zanotowano w rejestracjach lekkich aut dostawczych, które w całym 2022 roku zmalały o 18,1 proc. do blisko 1,3 mln sztuk. Największe spadki zanotowano w Hiszpanii (o 21,3 proc.), Francji (o 19,5 proc.) oraz w Niemczech (o 13 proc.). W Polsce spadek wyniósł 15,8 proc.
Rejestracje samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony powiększyły się o 3,5 proc. Było to wynikiem rosnących zakupów najcięższego taboru, o dmc powyżej 16 ton. Jego rejestracje wzrosły w Europie o 6,5 proc. do 256 tys. sztuk. Największy przyrost zanotowano w Hiszpanii (o 13,6 proc.), Polsce (o 6,6 proc.) oraz Włoszech (o 5,1 proc.).
Czytaj więcej
Producenci ciężarówek wyprzedali cały 2023 rok, ale przekonują, że niezależnie od koniunktury, kolejny rok też będzie dla nich dobry.
Rejestracje autobusów w Europie skurczyły się o 5, proc. do 28,4 tys. sztuk. We Francji rejestracje zmalały o 14,2 proc., w Niemczech o 24,6 proc. we Włoszech o 6,2 proc. Polska spadła z piątego na ósme miejsce (za Czechy, Szwecję i Portugalię) z rejestracją 1156 autobusów.