Spadek tłumaczy brakami komponentów. Wszystkie główne rynku EU zanotowały spadki: Francja o 17,7 proc., Hiszpania o 16,7 proc., Niemcy o 11 proc. i Włochy o 10,5 proc. 

Szczególnie duży spadek zanotowano w rejestracjach lekkich aut dostawczych, które w całym 2022 roku zmalały o 18,1 proc. do blisko 1,3 mln sztuk. Największe spadki zanotowano w Hiszpanii (o 21,3 proc.), Francji (o 19,5 proc.) oraz w Niemczech (o 13 proc.). W Polsce spadek wyniósł 15,8 proc. 

Rejestracje samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony powiększyły się o 3,5 proc. Było to wynikiem rosnących zakupów najcięższego taboru, o dmc powyżej 16 ton. Jego rejestracje wzrosły w Europie o 6,5 proc. do 256 tys. sztuk. Największy przyrost zanotowano w Hiszpanii (o 13,6 proc.), Polsce (o 6,6 proc.) oraz Włoszech (o 5,1 proc.). 

Czytaj więcej

Producenci ciężarówek oczekują doskonałych dwóch lat

Rejestracje autobusów w Europie skurczyły się o 5, proc. do 28,4 tys. sztuk. We Francji rejestracje zmalały o 14,2 proc., w Niemczech o 24,6 proc. we Włoszech o 6,2 proc. Polska spadła z piątego na ósme miejsce (za Czechy, Szwecję i Portugalię) z rejestracją 1156 autobusów. 

W UE, krajach EFTA i Wielkiej Brytanii łączne rejestracje pojazdów użytkowych sięgnęły 2 mln sztuk i były o 15,1 proc. mniejsze niż w 2021 roku.