Wpływy z myta w 2022 roku wyniosły 2,11 mld zł, co stanowi 7,7 proc. wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego. Ubiegłoroczne przychody KFD z myta były o 12,3 proc. większe od uzyskanych w 2021 roku.
Czytaj więcej
Już od grudnia tego roku niemieckie myto znacznie podrożeje dla ciężarówek Euro VI, do 35,4 centa za kilometr. W wyznaczaniu ceny będzie liczyć się tylko emisja dwutlenku węgla.
Dynamika jest bardzo wysoka (w 2021 roku wpływy wzrosły o 5 proc.), trzeba jednak pamiętać, że w ostatnich trzech miesiącach 2021 roku KAS obniżył o 30 proc. stawki myta. Gdyby nie uwzględnić obniżki, wówczas dynamika wyniosłaby 6 proc. Jednak przy takim założeniu, wzrost pobranych opłat w 2021 roku w stosunku do 2020 roku wyniósłby niemal 12 proc.
Ministerstwo Infrastruktury nie wydłużyło sieci dróg płatnych, choć Krajowy Program Odbudowy przewiduje objecie opłatą kolejnych odcinków dróg.
Krajowa Administracja Skarbowa podaje, że liczba pojazdów lekkich i ciężkich zarejestrowanych w systemie e-TOLL na koniec 2022 roku wyniosła 2 603 tys., gdy w styczniu 2022 roku sięgała 1 689 tys. Zatem w ostatnim roku przybyło niemal milion aut.