Reklama

Fabryka Volvo Bus Wrocław, kolejna ofiara pandemii

Pandemia i wejście do Europy producentów chińskich sprawiły, że rynek autobusowy zmaga się z malejącymi marżami.

Publikacja: 16.03.2023 17:54

Fabryka Volvo Bus Wrocław, kolejna ofiara pandemii

Volvo Bus

Foto: Volvo Bus

W pierwszym kwartale 20234 roku fabryka zakończy produkcję. Pracę straci 1500 osób, z których w Vargas Holding może znaleźć zatrudnienie jedna trzecia z nich, a reszcie Volvo zapewni pakiet socjalny. Szwedzki Vargas Holding najprawdopodobniej odkupi zakład od Volvo. – Nasza działalność w Europie od lat przynosi straty – przyznała prezes Volvo Buses Anna Westerberg. – Spółka skoncentruje swoją działalność na produkcji podwozi, a wraz z zewnętrznymi producentami nadwozi zaoferuje klientom w Europie pełną gamę autobusów miejskich i międzymiastowych oraz autokarów.

Czytaj więcej

Polska przeciwna normie Euro VII

Produkcja autobusów we Wrocławiu potrwa do pierwszego kwartału 2024 roku. Zamówienia na kompletne autobusy i autokary złożone w Europie będą realizowane z wrocławskiego zakładu zgodnie z planem. – Jest to dla nas szok. O tej decyzji związki zawodowe dowiedziały się w dniu dzisiejszym (16 marca) w południe – przyznaje przewodniczący MOZ NSZZ „Solidarność” Pracowników Volvo Polska Bogusław Jurgielewicz. 

Volvo zaznacza, że zamyka tylko fabryka autobusów. Reszta spółek: Volvo Group Digital & IT Volvo Group Financial Control & Accounting, Volvo Group People Services, Volvo Construcion Equipment, Group Trucks Operations, Group Truck Purchasing i Volvo Group Real Estate będzie działać bez zmian. Zatrudniają ponad 2,1 tys. osób. 

Zakład produkcyjny Volvo działał od 1996 roku, w 2012 roku Volvo ogłosiło zamknięcie od czerwca 2013 roku fabryki autobusów w Saffle w Szwecji i przeniesienie produkcji do Wrocławia. W następnym roku z zakładu wyjechało ponad tysiąc autobusów. W dziale autobusowym Volvo straci pracę łącznie 1600 osób. 

Reklama
Reklama

Rynek autobusowy staje się coraz trudniejszy. Solaris, który nawet w najgorszych latach notował zysk, zamknął ubiegły rok stratą. Pandemia, wojna z inflacją oraz wejście do Europy chińskich graczy spowodowało, że lokalni gracze mają coraz większe kłopoty z wypracowaniem zysku. 

Drogowy
Złe wieści dla nadawców: transport samochodowy podrożeje
Drogowy
Choć słabsze finansowo, firmy wymieniają tabor
Drogowy
Terminalowi Baltic Hub grozi blokada
Drogowy
Łukaszenko aresztuje ciężarówki
Drogowy
Elektroniczne zezwolenia poprawią kontrolę dostępu do rynku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama