Belgijska spółka ogłosiła na przełomie 8 kwietnia bankructwo, zatrudnia 4100 osób i ma dwa zakłady: w Koningshooikt (Belgia) i Skopje (Północna Macedonia). Van Hool działała od 1928 roku.
Część produkującą autobusy przejęła holenderska VDL Groep. Wcześniej zagrożony upadłością Van Hool wycofał się z produkcji autobusów miejskich, koncertując się na autokarach i naczepach.
Czytaj więcej
Wnioskując po opłatach za drogi, w marcu gwałtownie ubyło zleceń w transporcie samochodowym.
Działem wytwarzającym naczepy zainteresował się Schmitz Cargobull, ale ostatecznie zakupiła go niemiecko-południowoafrykańska spółka GRW. – Nabycie marki takiej jak Van Hool, znanej z wyjątkowej jakości pojazdów, było kluczowym krokiem dla GRW – zapewnia dyrektor zarządzający GRW Europa Gerhard van der Merwe.
Dodaje, że nabycie „Doskonale wpisuje się w naszą strategię rozwoju i zaangażowanie w zapewnianie doskonałych produktów naszym klientom.”