Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 12.07.2025 02:52 Publikacja: 19.12.2024 19:21
PWPW
Foto: PWPW
Przewoźnicy mają czas do 31 grudnia 2024 roku, aby wymienić najstarsze tachografy, czyli analogowe i cyfrowe, które były montowane w nowych pojazdach przed czerwcem 2019 roku. Z badań Inelo (Grupa Eurowag) przeprowadzonych na próbie 14 tys. samochodów wynika, że 29 proc. przewoźników nie wymieniło jeszcze tachografu. – Z analizy danych Inelo wynika, że jedynie 34 proc. przewoźników wyposażyło się w najnowsze tachografy, spełniające unijne wymogi. Trzeba pamiętać jednak o tym, że co trzeci pojazd nadal korzysta z urządzenia rejestrującego, które już za chwilę nie będzie spełniać nowych standardów – ostrzega ekspert ds. rozwoju i szkoleń, Inelo z Grupy Eurowag Mateusz Włoch.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Firmy transportowe z centrum Europy używają w zmaganiach z konkurencją z krajów peryferyjnych UE odpoczynku kier...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Emigranci rozsadzili strefę Schengen, jednym z pierwszych poszkodowanych będzie transport drogowy.
Europejska produkcja się kurczy, jest coraz mniej do wożenia. Maleją przewozy całosamochodowe, dobrze trzyma się...
Wraz z wakacjami rozpoczyna się sezon zlotów i pokazów ciężarówek. Na miłośników ciężkich pojazdów czekają nowe...
Niecała połowa przewoźników uważa swoją kondycje finansową za dobrą, a wśród małych zaledwie co dwunasty podmiot...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas