Co trzecia ciężarówka nie ma jeszcze wymienionego tachografu

Zaskakująco dużo firm nie wymieniło jeszcze tachografów, duży kłopot jest także z kartami kierowcy. Przepisy nie przewidują wymiany starych wersji, co utrudnia zarządzanie flotą.

Publikacja: 19.12.2024 19:21

Co trzecia ciężarówka nie ma jeszcze wymienionego tachografu

PWPW

Foto: PWPW

Przewoźnicy mają czas do 31 grudnia 2024 roku, aby wymienić najstarsze tachografy, czyli analogowe i cyfrowe, które były montowane w nowych pojazdach przed czerwcem 2019 roku. Z badań Inelo (Grupa Eurowag) przeprowadzonych na próbie 14 tys. samochodów wynika, że 29 proc. przewoźników nie wymieniło jeszcze tachografu. – Z analizy danych Inelo wynika, że jedynie 34 proc. przewoźników wyposażyło się w najnowsze tachografy, spełniające unijne wymogi. Trzeba pamiętać jednak o tym, że co trzeci pojazd nadal korzysta z urządzenia rejestrującego, które już za chwilę nie będzie spełniać nowych standardów – ostrzega ekspert ds. rozwoju i szkoleń, Inelo z Grupy Eurowag Mateusz Włoch. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Drogowy
Nie widać końca spadków rejestracji naczep
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Drogowy
Zbliża się fala protestów przewoźników
Drogowy
Wielton rusza z produkcją furgonów
Drogowy
Mniejsze saldo usług transportu drogowego
Drogowy
Zły rok dla przewoźników drogowych
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”