Reklama

Co trzecia ciężarówka nie ma jeszcze wymienionego tachografu

Zaskakująco dużo firm nie wymieniło jeszcze tachografów, duży kłopot jest także z kartami kierowcy. Przepisy nie przewidują wymiany starych wersji, co utrudnia zarządzanie flotą.

Publikacja: 19.12.2024 19:21

Co trzecia ciężarówka nie ma jeszcze wymienionego tachografu

PWPW

Foto: PWPW

Przewoźnicy mają czas do 31 grudnia 2024 roku, aby wymienić najstarsze tachografy, czyli analogowe i cyfrowe, które były montowane w nowych pojazdach przed czerwcem 2019 roku. Z badań Inelo (Grupa Eurowag) przeprowadzonych na próbie 14 tys. samochodów wynika, że 29 proc. przewoźników nie wymieniło jeszcze tachografu. – Z analizy danych Inelo wynika, że jedynie 34 proc. przewoźników wyposażyło się w najnowsze tachografy, spełniające unijne wymogi. Trzeba pamiętać jednak o tym, że co trzeci pojazd nadal korzysta z urządzenia rejestrującego, które już za chwilę nie będzie spełniać nowych standardów – ostrzega ekspert ds. rozwoju i szkoleń, Inelo z Grupy Eurowag Mateusz Włoch. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Drogowy
Motoryzacja ciągnie w dół przewoźników drogowych
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Drogowy
W transporcie drogowym wdrażany jest 4-dniowy tydzień pracy
Drogowy
Szybsze odprawy w Kukurykach
Drogowy
Scania weszła do Chin, a one planują podbić świat
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Drogowy
Przewoźnicy otrzymali dofinansowanie do wymiany tachografów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama