GDDKiA zapowiada wycofanie wniosków o wydanie decyzji środowiskowej na wariant zielony WOW, złożonych w 2015 roku do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Białymstoku. GDDKiA wyjaśnia, że „Umożliwi nam to wszczęcie postępowania przetargowego, które wyłoni biuro projektowe. Jego zadaniem będzie ponowne przeanalizowanie możliwych wariantów przebiegu nowej trasy, z uwzględnieniem tunelu”. – Decyzja o wykonaniu nowej dokumentacji projektowej przebiegu S17 Drewnica-Warszawa Wschód została podjęta, ponieważ nie ma możliwości przewidzenia jak długo jeszcze będą trwały procedury prowadzone przez sądy lub GDOŚ (w zależności od odcinka) – dodaje Małgorzata Tarnowska z biura rzecznika GDDKiA.
Dwie oceny
Mieszkańcy Wesołej są podzieleni w ocenach. Zadowolone jest Stowarzyszenie Sąsiedzi dla Wesołej, natomiast odmienne zdanie ma Stowarzyszenia Mieszkańcy Wesołej. – To zła wiadomość dla kierowców i kolejna porażka GDDKiA, tym razem na własne życzenie – uważa Michał Włudarczyk ze Stowarzyszenia Mieszkańcy Wesołej. Przypomina, że jeszcze w marcu Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wyda decyzję środowiskową dla odcinka „Zakręt, zaś 21 marca WSA rozpatrzy po raz trzeci sprawę docinka Drewnica. Uważa, że do końca marca wyjaśniłaby się sprawa wariantu inwestorskiego, czyli zielonego. Jest on poprowadzony terenami należącymi do Skarbu Państwa oraz nieużytkami i nie wymaga wysiedleń.
Czytaj więcej
Fatalna sytuacja przewoźników radykalizuje przedsiębiorców, którzy zapowiadają protesty, jeśli państwo nie obniży kosztów prowadzenia działalności.
Tarnowska przyznaje, że GDDKiA zna terminy. – Mając jednak na uwadze poprzednie wyroki nie można mieć pewności, że wydany wyrok uprawomocni się (nie będzie zaskarżony). Dalsze informacje w tej kwestii to jedna wielka niewidoma – uważa przedstawicielka GDDKiA.
Wariant zielony (inwestorski) WOW, 2024