Wielton Defence będzie „świadczyć usługi montażowo-produkcyjne dotyczące pojazdów ciężarowych marki Jelcz” na podstawie umowy zawartej 31 lipca. Wielton będzie dostarczał także elementy składowe i komponenty.
Wielton podał, że „Umowa ramowa reguluje zasady współpracy stron i świadczenia przez Wykonawcę usług na rzecz Zamawiającego na podstawie składanych każdorazowo w jej ramach pojedynczych zamówień, określających m.in. zakres, wymagania jakościowe, termin oraz wynagrodzenie za realizację danego zamówienia. Strony Umowy ramowej szacują, że łączna wartość zamówień złożonych w ramach Umowy ramowej przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy z terminem realizacji do końca 2025 roku osiągnie wartość ok. 50 mln zł. Zamiarem stron jest rozszerzenie współpracy w kolejnych latach, przy czym będzie to przedmiotem uzgodnień dotyczących potencjalnych kolejnych zamówień.”
Czytaj więcej
Pytanie jest jak rzetelnie policzyć emisje CO2 z dostaw ostatniej mili. Z powodu zarzutów UOKiK k...
Umowa bezterminowa
Umowa ramowa została zawarta na czas nieokreślony. Wielton podał, że „Umowa ramowa nie określa minimalnej wartości zamówień, które Zamawiający jest zobowiązany złożyć. Zamawiający jest uprawniony do rozwiązania Umowy ramowej z zachowaniem okresu wypowiedzenia.”
Jelcz zaangażowany jest w dostawy m.in. pojazdów dla programów: Narew, Wisła II faza, Langusta, Homar, Regina V. Potrzeby przekraczają 6-8-krotnie moce wytwórcze Jelcza. Producent ma zaległości i rozważał od kilku lat wzniesienie drugiej hali. Ostatecznie w tym roku ma ruszyć warta 700 mln zł inwestycja w drugi zakład.