Aktualizacja: 14.11.2024 03:03 Publikacja: 13.11.2021 09:40
Foto: Nissan
Amazon kupi 100 tys. elektrycznych furgonów własnej produkcji. Także spółka DHL, która ma liczącą 100 tys. aut flotę, zamierza produkować własne e-furgony w ilości 20 tys. rocznie i do tego zamawiać jeszcze każdego roku 3,5 tys. elektrycznych Fordów Transitów.
UPS zamówił 10 tys. elektrycznych furgonów z możliwością podwojenia zamówienia do 2024 roku.
Firmy kurierskie szukają najtańszych elektrycznych furgonów.
Popyt jest tak duży, że niektórzy producenci wydłużyli czas dostawy e-furgonów.
Ponad połowa samochodów sprawdzi się z napędem elektrycznym.
Branżę kurierską, poszukującą nowych rąk do pracy, podbija usługa wynajmu aut wraz z kierowcą.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Zagęszcza się konkurencja dostawców elektrycznych pojazdów. Z niemieckimi koncernami zaczyna konkurować włosko-francuski.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Firma InPost kierowana przez Rafała Brzoskę uruchomiła usługę dostaw międzynarodowych między Polską a siedmioma europejskimi rynkami. Teraz każdy może wysyłać paczki między automatami w różnych krajach.
Wraz z coraz większą popularnością samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na baterie wzrośnie czterokrotnie do 2030 roku, - prognozuje firma doradcza Bain & Company. Nadal dominować będą ogniwa litowo-jonowe, ale branża intensywnie poszukuje nowych rozwiązań, które zwiększą zasięg i obniżą ceny aut elektrycznych.
Spółka zainwestowała miliard złotych w logistykę, stawia maszyny w rekordowych ilościach i zdobywa nowych klientów.
Nowa Vitara będzie miała napęd elektryczny i oparta jest na koncepcyjnym modelu Suzuki EVX. Auto będzie produkowana w Indiach, zostało opracowane wspólnie z Toyotą i trafi do Europy latem 2025 roku.
Czy rynek motoryzacyjny czekają wielkie zmiany? Jaką rolę mogą odegrać w nim chińskie firmy? O tym w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza był Jacek Opala, prezes Exact x Forestall.
Samochody z napędem wodorowym choć mogą poruszać się po buspasach (do 1 stycznia 2026 roku) to nie mogą za darmo parkować w strefie płatnego parkowania, w przeciwieństwie do elektryków. Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych nie przewiduje zmiany przepisów w tej kwestii.
Według najnowszej umowy zawartej pomiędzy LG Energy oraz Fordem, produkcja akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych, zostanie przeniesiona z Polski do Michigan (USA) w 2025 roku. Jest to wynik m.in. ustawy o redukcji inflacji oraz ulg podatkowych.
UE uderzając w chińską produkcję i eksport aut elektrycznych nie tylko naraża się na działania odwetowe, ale i komplikuje sobie drogę do osiągnięcia własnych celów przemysłowo-klimatycznych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas