Webfleet Solutions zbadał roczne przebiegi 100 tys. flotowych lekkich aut dostawczych należących do ponad 5 tys. klientów. Zakładając, że samochód dziennie przejeżdża do 300 km przez 98 proc. dni w roku, nadaje się on do wymiany na model elektryczny.
Kurierzy na pierwszej linii
Z badania wynika, że średnio 61 proc. europejskich samochodów dostawczych może być zelektryfikowanych. Bisko 83 proc klientów może zastąpić przynajmniej jeden samochód spalinowy elektrycznym, zaś 57 proc. klientów może zastąpić połowę floty samochodami zeroemisyjnymi. 34,4 proc. klientów może zastąpić wszystkie auta spalinowe elektrycznymi.
Czytaj więcej w: Kurierzy napędzają popyt na elektryki
Webfleet Solutions oblicza, że wymiana aut przyniosła by redukcję zużycia benzyny o 42 proc. i oleju napędowego o 31 proc.
W podziale na sektory działalności firm, największy potencjał kryje branża usług rzemieślniczych (np. hydraulicy, elektrotechnicy), bo 69 proc. dostawczaków może być zastąpionych przez modele z napędami elektrycznymi. W przypadku usług transportowych ten odsetek jest najniższy i wynosi 39 proc.