Europejskie Stowarzyszanie Producentów Samochodów ACEA podało, że w ub.r. udział samochodów elektrycznych ładowanych z gniazdka w rejestracjach nowych aut dostawczych sięgnął 2 proc. (w 2019 roku 1,3 proc.). Rejestracje w Niemczech i Francji stanowią 60 proc. z 28,6 tys. nowych elektrycznych aut w UE.
Czytaj więcej w: Akumulatory na 5-6 lat
Rejestracje modeli hybrydowych wzrosły do 12,7 tys. co stanowi 1 proc. unijnych rejestracji dostawczaków. Udział modeli z napędem gazowym w unijnych rejestracjach zmalał do 1,3 proc. z 1,6 proc. rok wcześniej.
Do elektryfikacji zmusza ustawa
Producenci samochodów uważają, że e-furgonów będzie przybywać, przede wszystkim dzięki popytowi ze strony firm kurierskich. – Zauważamy wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi ze strony firm kurierskich, które przygotowują się nie tylko na realizację wytycznych związanych z ustawą o elektromobilności (od 01.01.2022 firmy realizujące umowy społeczne/ miejskie/ rządowe, powinny dysponować 10% udziałem samochodów elektrycznych w swoich flotach), ale także na rosnące zapotrzebowanie świadczenia e-usług ze strony klientów, dla których dostawy samochodem elektrycznym są zgodne z ich polityką środowiskową – tłumaczy rzecznik marki VW Samochody Użytkowe Mikołaj Matuszewski.
Zapewnia, że wzrost popularności to nie jest kwestia mody bądź marketingu, ale rosnącej świadomości o roli bezemisyjnej mobilności biznesu. – Prowadzimy z branżą kurierską kilka dialogów, których głównym celem jest optymalne zaprojektowanie elektromobilności w ich flotach – dodaje Matuszewski.