Dobre wieści dla firm kurierskich – ruszyły dopłaty do elektrycznych furgonów

Branża kurierska ma wielkie plany zakupu elektrycznych dostawczaków, a państwo właśnie uruchomiło dopłaty do zakupów.

Publikacja: 22.11.2021 17:42

Dobre wieści dla firm kurierskich – ruszyły dopłaty do elektrycznych furgonów

Voltia

Foto: Voltia

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął 22 listopada nabór wniosków od przedsiębiorców oraz instytucji publicznych o dofinansowanie zakupu „elektryków”. 

Przedsiębiorstwa i podmioty instytucjonalne mogą ubiegać się o bezzwrotne dotacje do zakupu samochodów elektrycznych i napędzanych wodorem (kategorii M1, N1 oraz L1e-L7e) od 22 listopada 2021 roku do 30 września 2025 roku, o ile wcześniej nie wyczerpie się budżet programu „Mój elektryk”. 

Do występowania o dopłaty uprawnione są: firmy, jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni oraz kościoły i inne związki wyznaniowe.   

Dla samochodów dostawczych dotacja, w zależności od przebiegu rocznego, wynosi do 50 tys. zł lub do 70 tys. zł, maksymalnie do 20 proc. lub do 30 proc. kosztów kwalifikowanych kupna samochodu. Narodowy Fundusz oferuje również wsparcie w wysokości do 4 tys. zł (nie więcej niż 30 proc kosztów kwalifikowalnych) dla elektrycznych pojazdów dwu- trój- i czterokołowych stosowanych do celów gospodarczych. Poza pojazdami osobowymi (kategoria M1) nie obowiązują limity cenowe.  

W przypadku osobowych „elektryków” firmowych przewidziano dotację w wysokości 18 750 zł lub nawet 27 000 zł, jeśli deklarowany roczny przebieg pojazdu wyniesie co najmniej 15 tys. km. – Na dotacje do pojazdów zeroemisyjnych przeznaczyliśmy dodatkową pulę pieniędzy w wysokości 200 mln złotych, zwiększając tym samym tegoroczny budżet programu „Mój elektryk” do 700 mln złotych – podkreśla wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Artur Lorkowski.    

Dofinansowanie z NFOŚiGW ma formę refundacji, czyli dotyczy już zrealizowanych zakupów samochodów elektrycznych lub wodorowych. Zastosowany został uproszczony tryb aplikowania o dotację poprzez specjalny moduł Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD) na stronie NFOŚiGW. Dla wygody wnioskodawców przygotowano również uproszczony schemat oceny finansowej i ustanawiania zabezpieczeń.     

Fundusz przypomina, że dotacją mogą być objęte tylko fabrycznie nowe pojazdy, które nie były przed zakupem zarejestrowane lub zostały zakupione i zarejestrowane przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, z przebiegiem kilometrowym nie wyższym niż 50 km. 

Pierwszym pozytywnie zweryfikowanym bankiem, który w imieniu NFOŚiGW udziela przedsiębiorcom dotacji do leasingu ekologicznych samochodów jest Bank Ochrony Środowiska. BOŚ podpisał 16 listopada pierwsze umowy o współpracy z pierwszymi firmami leasingowymi w ramach realizacji programu „Mój elektryk”. Od tego dnia trzy pierwsze firmy leasingowe mogą przyjmować wnioski o dopłaty do leasingu pojazdów elektrycznych.  

Około 80 proc. nowych aut rejestrowanych w Polsce to samochody firmowe. 

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął 22 listopada nabór wniosków od przedsiębiorców oraz instytucji publicznych o dofinansowanie zakupu „elektryków”. 

Przedsiębiorstwa i podmioty instytucjonalne mogą ubiegać się o bezzwrotne dotacje do zakupu samochodów elektrycznych i napędzanych wodorem (kategorii M1, N1 oraz L1e-L7e) od 22 listopada 2021 roku do 30 września 2025 roku, o ile wcześniej nie wyczerpie się budżet programu „Mój elektryk”. 

Pozostało 83% artykułu
Elektromobilność
Paczka tylko elektrykiem
Elektromobilność
Zielone floty w zasięgu ręki
Drogowy
Kurierzy sięgają po samochody LNG
Elektromobilność
Producenci elektrycznych dostawczaków biorą kurierów na cel
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Elektromobilność
Elektryczne autobusy potrzebują wtyczek i kroplówki