Test drogowy przeprowadzony we Francji wiosną 2023 roku w rzeczywistych warunkach przez DB Schenker, Trailer Dynamics i Krone Commercial Vehicle Group wykazał znaczny potencjał oszczędności paliw.
Naczepa eTrailer M300 firmy Trailer Dynamics dynamicznie wspierała ciągnik siodłowy na całej trasie testowej i w czasie rzeczywistym sterowała zelektryfikowaną osią. Oszczędności różniły się w zależności od topografii i rodzaju pokonywanej trasy.
W teście porównano zużycie paliwa ciągnika z konwencjonalną naczepą vs. z naczepą wspomaganą silnikiem elektrycznym. Różnice sięgały od 24 do 55 proc. Trailer Dynamics opracował oprogramowanie do analizy wydajności. Rzeczywiste zużycie energii w teście odbiegało od prognoz tylko o 0,7% i 0,9%. Dalsze testy w sieci DB Schenker będą kontynuowane w ciągu tego roku. – Udana weryfikacja cyfrowych modeli symulacyjnych z Trailer Dynamics, w odniesieniu do potencjału redukcji emisji spalin przez ciągnik siodłowy i zużycia energii przez naszą naczepę eTrailer, po raz kolejny potwierdza znaczenie technologii eTrailers dla dekarbonizacji transportu ciężarowego” – podkreśla CEO Trailer Dynamics Abdullah Jaber.
Czytaj więcej
Firmy firm Agmaz, Luk-Maz i Imperia już znalazły się pod okiem funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego. Skończyło się słonymi karami.
Istotą rozwoju jest elektryczny układ napędowy, który został zaimplementowany do naczepy i umożliwia sprzężenie eTrailer z dowolnym ciągnikiem siodłowym. Inteligentny elektryczny układ napędowy eTrailer firmy Trailer Dynamics wspiera ciągnik siodłowy na całej długości trasy, zarówno przy ruszaniu z miejsca, jak i przy pokonywaniu wzniesień. Elektryczny układ napędowy jest również w stanie odzyskać energię poprzez rekuperację.