Rząd brytyjski przeznaczył 200 mln funtów na elektryfikację transportu drogowego

Pilotażowy program zapewni pierwsze ładowarki dużych mocy dla samochodów ciężarowych.

Publikacja: 23.10.2023 11:40

Rząd brytyjski przeznaczył 200 mln funtów na elektryfikację transportu drogowego

Menzies

Foto: Menzies

Londyn zainwestuje 200 mln funtów w 4 ekologiczne projekty, których celem będzie uruchomienie do 370 pojazdów ciężarowych o zerowej emisji i 57 stacji ładowania baterii i tankowania wodoru. 

W 2026 roku 11 flot będzie używało elektrycznych ciężarówek, ładowanych w megawatowych centrach mających po 6 stanowisk. W programie uczestniczą sieci sprzedaży oraz dystrybucji jak Sainsbury, Marks & Spencer, Menzies Distribution (należy do InPost), przewoźnicy Maritime Transport, Eddie Stobart, Royal Mail, oraz dostawcy sprzętu i taboru: DAF, Renault, Volvo, Scania i Voltempo.

Czytaj więcej

Maersk przerzucił dostawy kontenerów z Gdańska do Gdyni

Dodatkowo rządowa agencja Innovate UK przeznaczyła 2,4 mln funtów w drugiej rundzie programu Freight Innovation Fund (FIF) na wdrożenie zeroemisyjch napędów w małych i średnich firmach. 

Całkowita wartość 3-letniego programu FIF wynosi 7 mln funtów. Pierwsza runda zapewniała finansowanie badań nad dostawami towarów dronami na Orkadach, rozwojowi sztucznej inteligencji. 

Brytyjski rząd jest zdeterminowany, aby obniżyć emisje transportu i uczynić wartą 127 mld funtów branżę bardziej przyjazną dla środowiska i efektywną. Zamierza w 2024 roku opublikować strategię budowy infrastruktury dla zeroemisyjnych samochodów ciężarowych i autobusów. Umożliwi ona stopniową rezygnację z pojazdów zasilanych silnikami spalinowymi, rozpisaną na lata 2035-2040. 

Czytaj więcej

Pesa rozpoczyna największą inwestycję w historii

Rząd zbada również czy pozostawić po 2028 roku odstępstwo dla betonomieszarek. W 2018 roku zezwolił na 38,4-tonową masę na 4 osiach i 44 tonową na 5 osiach, gdy dmc 4-osiwego podwozia może wynosić 32 tony. Według obowiązujących przepisów takie samochody mogą być użytkowane do 2028 roku lub do dwunastego roku rejestracji. 

Londyn przypomina, że niedawno przedłużył do marca 2024 roku obowiązywanie obniżonych podatków na paliwo, 100 mln funtów na poprawę parkingów dla ciężarówek i 34 mln funtów na poprawę warunków szkolenia i zdawania na prawo jazdy kat. C. 

Londyn zainwestuje 200 mln funtów w 4 ekologiczne projekty, których celem będzie uruchomienie do 370 pojazdów ciężarowych o zerowej emisji i 57 stacji ładowania baterii i tankowania wodoru. 

W 2026 roku 11 flot będzie używało elektrycznych ciężarówek, ładowanych w megawatowych centrach mających po 6 stanowisk. W programie uczestniczą sieci sprzedaży oraz dystrybucji jak Sainsbury, Marks & Spencer, Menzies Distribution (należy do InPost), przewoźnicy Maritime Transport, Eddie Stobart, Royal Mail, oraz dostawcy sprzętu i taboru: DAF, Renault, Volvo, Scania i Voltempo.

Elektromobilność
Elektryczne autobusy potrzebują wtyczek i kroplówki
Elektromobilność
Wnioski po pożarach elektrycznych autobusów
Elektromobilność
Przemysł motoryzacyjny porażony prądem
Elektromobilność
Europejscy producenci autobusów boją się chińskiej konkurencji
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Elektromobilność
Czy wodór zastąpi olej napędowy?