Londyn zainwestuje 200 mln funtów w 4 ekologiczne projekty, których celem będzie uruchomienie do 370 pojazdów ciężarowych o zerowej emisji i 57 stacji ładowania baterii i tankowania wodoru.
W 2026 roku 11 flot będzie używało elektrycznych ciężarówek, ładowanych w megawatowych centrach mających po 6 stanowisk. W programie uczestniczą sieci sprzedaży oraz dystrybucji jak Sainsbury, Marks & Spencer, Menzies Distribution (należy do InPost), przewoźnicy Maritime Transport, Eddie Stobart, Royal Mail, oraz dostawcy sprzętu i taboru: DAF, Renault, Volvo, Scania i Voltempo.
Czytaj więcej
Włoski strajk pracowników sparaliżował pracę Baltic Hub. Spedytorzy obawiają się, że trwające od kilku miesięcy kłopoty terminalu spowodują przeniesienie oceanicznych serwisów z Gdańska do Hamburga.
Dodatkowo rządowa agencja Innovate UK przeznaczyła 2,4 mln funtów w drugiej rundzie programu Freight Innovation Fund (FIF) na wdrożenie zeroemisyjch napędów w małych i średnich firmach.
Całkowita wartość 3-letniego programu FIF wynosi 7 mln funtów. Pierwsza runda zapewniała finansowanie badań nad dostawami towarów dronami na Orkadach, rozwojowi sztucznej inteligencji.