Reklama
Rozwiń
Reklama

Przemodelowana logistyka postawiła CCC na nogi

Nowe podejście do logistyki przyniosło zyski i poprawę marży.

Publikacja: 21.04.2022 11:21

Magazyn CCC w Rumunii

CCC

Magazyn CCC w Rumunii

Foto: CCC

Grupa CCC zamknęła 2021 rok (luty 21 - styczeń 22) przychodami na poziomie 7,6 mld zł, co daje blisko 45 % wzrost rdr. Ponad połowę tej kwoty (51 %) stanowił e-commerce. Przychody w Grupie CCC rosną szybciej od kosztów. W całym 2021 roku dynamika wzrostu tych drugich, w ujęciu rdr, wyniosła 24,3 %. Poprawie o ok. 8 p.p. poprawił się wskaźnik kosztów SG&A do przychodów – w minionym roku wyniósł on 47 % wobec 54,7% w analogicznym okresie 2020 roku. 

Czytaj więcej

Sankcje sprawiły, że Gdańsk awansował na drugie miejsce na Bałtyku

Spółka kontynuowała ekspansję modelu sprzedaży omnikanałowej: e-commerce CCC zadebiutował na kolejnych 5 rynkach. – Logistyka ma także znaczący wpływ na marżę poprzez istotną redukcję poziomu zapasu oraz jego strukturę, możemy niwelować presję na śródsezonowe wyprzedaże. Dzięki odpowiedniej rotacji towarem w sklepach, sprzedajemy więcej produktów w cenach pierwszych – tłumaczy wiceprezes ds. logistyki i łańcucha dostaw Igor Matus. 

W ostatnich kwartałach CCC przeprowadziła szereg znaczących inwestycji w logistykę. – W pierwszym półroczu 2021 roku rozpoczęliśmy rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Zielonej Górze, które dziś jest w stanie pomieścić 3 mln par butów. Z kolei pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy magazyn w Bukareszcie, wspierający naszą działalność na południu Europy. Natomiast dzięki wdrożeniu systemu OMS, który integruje zapasy sklepowe i e-commerce, klienci mają dostęp do jeszcze szerszego asortymentu. Nieustannie pracujemy także nad rozwojem szybkich dostaw. Naszym celem do 2025 r. jest realizacja zamówień „na następny dzień” w przypadku 40% zamówień w Unii Europejskiej i 70% zamówień w Polsce – wskazuje Matus. 

Czytaj więcej

Trwa rozbudowa autostrady A2 na wschód. Generalna podtrzymuje plan przetargów
Reklama
Reklama

Inwestycje już przynoszą korzyści finansowe. W ubiegłym roku marża brutto Grupy wzrosła o 3,4 p.p. rdr – do poziomu 47,1%. W ujęciu nominalnym odpowiada ona kwocie blisko 3,6 mld PLN. Najwyższą marżę brutto w Grupie notuje segment CCC – 53 % (wzrost o 3,8 p.p. rdr) oraz DeeZee – 52,2 % (wzrost o 1,9 p.p. rdr). 

 Dzięki zrealizowanym inwestycjom logistycznym poprawiliśmy także rotację towaru w sklepach, dzięki czemu więcej produktów sprzedajemy w cenach pierwszych – podkreśla wiceprezes zarządu Grupy CCC ds. Finansowo-Księgowych Kryspin Derejczyk. 

Natomiast przychody polskiego producenta odzieży LPP w roku obrotowym 2020/21 wyniosły 7,8 mld zł i były niższe r/r o prawie 15 %. Spółka zrealizowała roczny plan 2 mld zł wpływów z e-commerce, co oznacza, że w minionym roku obrotowym przychody z tego kanału stanowiły ponad 28 %. całej sprzedaży. 

Czytaj więcej

Globalne zatory napędzają polski rynek magazynowy

Inwestycje w e-handel widoczne są w branży magazynowej. – Obserwujemy wysoką aktywność przedsiębiorstw z sektorów: handlowego, e-commerce, logistyczno-kurierskiego, produkcyjnego i motoryzacyjnego. Firmy te zgłaszają zapotrzebowanie na różne zakresy, wielkości i typy magazynów, które będą obejmować duże centra dystrybucyjne, projekty typu BTS (build to suit), a także magazyny miejskie, huby kurierskie oraz centra zwrotów – przyznaje Damian Kołata, Partner, Dyrektor Działu Industrial & Logistics w Polsce oraz Dyrektor E-Commerce w regionie CEE, Cushman & Wakefield. 

Grupa CCC zamknęła 2021 rok (luty 21 - styczeń 22) przychodami na poziomie 7,6 mld zł, co daje blisko 45 % wzrost rdr. Ponad połowę tej kwoty (51 %) stanowił e-commerce. Przychody w Grupie CCC rosną szybciej od kosztów. W całym 2021 roku dynamika wzrostu tych drugich, w ujęciu rdr, wyniosła 24,3 %. Poprawie o ok. 8 p.p. poprawił się wskaźnik kosztów SG&A do przychodów – w minionym roku wyniósł on 47 % wobec 54,7% w analogicznym okresie 2020 roku. 

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Reklama
Morski
Przez rosyjskie porty ropa płynie jak dawniej, mniej jest za to kontenerów
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Szynowy
Towary z Chin mają dłuższą drogę do Europy. Rosną opóźnienia i koszty
Drogowy
Białoruś zamknęła granicę, przejadą przez nią tylko poczta i żywe zwierzęta
Szynowy
Ukraińcy podliczają straty i wyceniają dewastację transportowej infrastruktury
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Drogowy
Fiskalne ataki Białorusi i Rosji na Polskę
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama