Grupa CCC zamknęła 2021 rok (luty 21 - styczeń 22) przychodami na poziomie 7,6 mld zł, co daje blisko 45 % wzrost rdr. Ponad połowę tej kwoty (51 %) stanowił e-commerce. Przychody w Grupie CCC rosną szybciej od kosztów. W całym 2021 roku dynamika wzrostu tych drugich, w ujęciu rdr, wyniosła 24,3 %. Poprawie o ok. 8 p.p. poprawił się wskaźnik kosztów SG&A do przychodów – w minionym roku wyniósł on 47 % wobec 54,7% w analogicznym okresie 2020 roku.
Czytaj więcej
Po pierwszym kwartale jedynie Ust Ługa wyprzedza Gdańsk w wielkości przeładunków.
Spółka kontynuowała ekspansję modelu sprzedaży omnikanałowej: e-commerce CCC zadebiutował na kolejnych 5 rynkach. – Logistyka ma także znaczący wpływ na marżę poprzez istotną redukcję poziomu zapasu oraz jego strukturę, możemy niwelować presję na śródsezonowe wyprzedaże. Dzięki odpowiedniej rotacji towarem w sklepach, sprzedajemy więcej produktów w cenach pierwszych – tłumaczy wiceprezes ds. logistyki i łańcucha dostaw Igor Matus.
W ostatnich kwartałach CCC przeprowadziła szereg znaczących inwestycji w logistykę. – W pierwszym półroczu 2021 roku rozpoczęliśmy rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Zielonej Górze, które dziś jest w stanie pomieścić 3 mln par butów. Z kolei pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy magazyn w Bukareszcie, wspierający naszą działalność na południu Europy. Natomiast dzięki wdrożeniu systemu OMS, który integruje zapasy sklepowe i e-commerce, klienci mają dostęp do jeszcze szerszego asortymentu. Nieustannie pracujemy także nad rozwojem szybkich dostaw. Naszym celem do 2025 r. jest realizacja zamówień „na następny dzień” w przypadku 40% zamówień w Unii Europejskiej i 70% zamówień w Polsce – wskazuje Matus.
Czytaj więcej
W całym 2022 roku GDDKiA ogłosi przetargi warte ponad 22 mld zł. Autostrada A2 dojdzie do Siedlec w przyszłym roku, a do Białej Podlaskiej rok później.