InPost dystansuje konkurencję w Wielkiej Brytanii

Polska firma logistyczna umacnia się na brytyjskim rynku i rozbudowuje sieć paczkomatów.

Publikacja: 21.07.2022 21:28

InPost dystansuje konkurencję w Wielkiej Brytanii

Foto: InPost

Ekspansja InPost w Wielkiej Brytanii trwa, firma w rok podwoiła liczbę paczkomatów do 4 tys. – Już dziś, w Londynie, Manchesterze i Birmingham paczkomatów InPost jest więcej niż placówek Royal Mail! – podkreśla Rafał Brzoska.

Czytaj więcej

Najlepszy rok w historii branży TSL. Ranking Logistyki

W Wielkiej Brytanii InPost podpisał nowe kontrakty z poważnymi partnerami. Obok Tesco czy Westfield, urządzenia InPost pojawią się także w sieci WHSmith. To wiodący, globalny sprzedawca, oferujący książki, prasę oraz artykuły piśmiennicze. Klienci tej sieci będą mogli łączyć odbiór, nadanie lub zwrot paczek z zakupami książek, a także zaopatrzeniem w artykuły papiernicze.

Grupa InPost nawiązała także współpracę z Transport for London (TfL) – jednostką organizacyjną transportu publicznego w Londynie, odpowiedzialną między innymi za londyńskie metro. Paczkomat InPost usytuowany jest głównie w obrębie parkingów TfL, w pobliżu stacji metra i stacji kolejowych, zapewniając lokalnej społeczności i osobom korzystającym z transportu publicznego wygodny i bardziej ekologiczny sposób odbierania i nadawania paczek w ramach codziennych podróży po stolicy. – Rosnące zainteresowanie ze strony sprzedawców a także odbiorców dowodzi, że istnieje duże zapotrzebowanie na wygodny, zrównoważony sposób dostaw – podkreśla CEO InPost International Michael Rouse. 

Czytaj więcej

Otwiera się wart kilka mld zł rynek ładowarek do elektrycznych ciężarówek

Ekspansja InPost została wysoko oceniona przez klientów. – Usługi Royal Mail w Wielkiej Brytanii są tragiczne, usługi kurierskie jeszcze gorsze - od zagubionych paczek, po nieprawdziwe „nie zastaliśmy Cię w domu” powiadomienia, podczas gdy ja pracuję z domu! Poziom obsługi klienta na poziomie żadnym – ocenia Mags Sikora. 

Inny klient stwierdza, że Royal Mail się zwija. – W mojej 98-tysięcznej miejscowości jest tylko 5 placówek Royal Mail, w ostatnim czasie zlikwidowano 6. Proszę nie zapominać o jakości, bo jakość usług kurierskich w Wielkiej Brytanii ciągle spada. Z 1650 paczek wysłanych przeze mnie przez Royal Mail zginęły 34 sztuki, w tym jedna za 699 funtów – wylicza Ryszard Wyrwa. 

W pierwszym kwartale 2022 roku InPost zwiększył przychody o 94% do 1,542 mld zł dzięki wzrostowi udziału w kluczowych rynkach. Liczba obsłużonych paczek wzrosła o 68%, sięgając 164,2 milionów. W Wielkiej Brytanii, Polsce i Francji ilości rosły znacznie szybciej niż rynek. – W Wielkiej Brytanii, pomimo spadku wolumenu rynku e-commerce w I kwartale o ponad jedną piątą, zwiększyliśmy wolumeny o 157% i przekroczyliśmy nawet wysokie wolumeny notowane w IV kwartale 2021 roku – porównuje Broska. 

Czytaj więcej

Łączą się polskie spółki sterowania ruchem kolejowym

Dobre wyniki grupa zanotowała także na innych rynkach. – We Francji, dzięki naszej silnej pozycji w segmencie C2C zwiększyliśmy wolumen o 8%, w porównaniu z szacowanym spadkiem rynku o 16%. W Polsce, po raz kolejny zwiększyliśmy udział w rynku pomimo rosnącej liczby maszyn paczkowych instalowanych przez naszą konkurencję. Spadek siły nabywczej miał negatywny wpływ na tempo wzrostu rynku e-commerce w pierwszym kwartale na większości rynków europejskich – ostrzega Broska. 

Udział InPostu w polskim rynku wzrósł w ubiegłym roku do 48% z 44%, natomiast w pierwszym kwartale 2022 roku liczba obsłużonych przesyłek w Polsce wzrosła o 16% wobec szacowanego wzrostu całego rynku na poziomie 15%. 

W pierwszym kwartale InPost postawił 1 905 nowych Paczkomatów (912 w Polsce), co zwiększyło ich łączną liczbę do 22 272 sztuk w całej Grupie, z czego niemal 17 tysięcy w Polsce. InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. 

Skorygowany wynik EBITDA Grupy wzrósł w pierwszym kwartale o 23% do 409,1 mln zł. Skorygowana marża EBITDA wyniosła 26,5%.

Drogowy
Niedobre sygnały płyną od małych firm
Morski
Świnoujście będzie przeładowywać niemieckie kontenery
Morski
Organy antykartelowe ułatwiły armatorom zmowę
Lotniczy
Koleje przejmą pasażerów linii lotniczych
Morski
We wrześniu DCT Gdańsk zacznie budowę terminala kontenerowego za ponad miliard zł
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?