Ekspansja InPost w Wielkiej Brytanii trwa, firma w rok podwoiła liczbę paczkomatów do 4 tys. – Już dziś, w Londynie, Manchesterze i Birmingham paczkomatów InPost jest więcej niż placówek Royal Mail! – podkreśla Rafał Brzoska.

Czytaj więcej

Najlepszy rok w historii branży TSL. Ranking Logistyki

W Wielkiej Brytanii InPost podpisał nowe kontrakty z poważnymi partnerami. Obok Tesco czy Westfield, urządzenia InPost pojawią się także w sieci WHSmith. To wiodący, globalny sprzedawca, oferujący książki, prasę oraz artykuły piśmiennicze. Klienci tej sieci będą mogli łączyć odbiór, nadanie lub zwrot paczek z zakupami książek, a także zaopatrzeniem w artykuły papiernicze.

Grupa InPost nawiązała także współpracę z Transport for London (TfL) – jednostką organizacyjną transportu publicznego w Londynie, odpowiedzialną między innymi za londyńskie metro. Paczkomat InPost usytuowany jest głównie w obrębie parkingów TfL, w pobliżu stacji metra i stacji kolejowych, zapewniając lokalnej społeczności i osobom korzystającym z transportu publicznego wygodny i bardziej ekologiczny sposób odbierania i nadawania paczek w ramach codziennych podróży po stolicy. – Rosnące zainteresowanie ze strony sprzedawców a także odbiorców dowodzi, że istnieje duże zapotrzebowanie na wygodny, zrównoważony sposób dostaw – podkreśla CEO InPost International Michael Rouse. 

Czytaj więcej

Otwiera się wart kilka mld zł rynek ładowarek do elektrycznych ciężarówek

Ekspansja InPost została wysoko oceniona przez klientów. – Usługi Royal Mail w Wielkiej Brytanii są tragiczne, usługi kurierskie jeszcze gorsze - od zagubionych paczek, po nieprawdziwe „nie zastaliśmy Cię w domu” powiadomienia, podczas gdy ja pracuję z domu! Poziom obsługi klienta na poziomie żadnym – ocenia Mags Sikora. 

Inny klient stwierdza, że Royal Mail się zwija. – W mojej 98-tysięcznej miejscowości jest tylko 5 placówek Royal Mail, w ostatnim czasie zlikwidowano 6. Proszę nie zapominać o jakości, bo jakość usług kurierskich w Wielkiej Brytanii ciągle spada. Z 1650 paczek wysłanych przeze mnie przez Royal Mail zginęły 34 sztuki, w tym jedna za 699 funtów – wylicza Ryszard Wyrwa. 

W pierwszym kwartale 2022 roku InPost zwiększył przychody o 94% do 1,542 mld zł dzięki wzrostowi udziału w kluczowych rynkach. Liczba obsłużonych paczek wzrosła o 68%, sięgając 164,2 milionów. W Wielkiej Brytanii, Polsce i Francji ilości rosły znacznie szybciej niż rynek. – W Wielkiej Brytanii, pomimo spadku wolumenu rynku e-commerce w I kwartale o ponad jedną piątą, zwiększyliśmy wolumeny o 157% i przekroczyliśmy nawet wysokie wolumeny notowane w IV kwartale 2021 roku – porównuje Broska. 

Czytaj więcej

Łączą się polskie spółki sterowania ruchem kolejowym
Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Dobre wyniki grupa zanotowała także na innych rynkach. – We Francji, dzięki naszej silnej pozycji w segmencie C2C zwiększyliśmy wolumen o 8%, w porównaniu z szacowanym spadkiem rynku o 16%. W Polsce, po raz kolejny zwiększyliśmy udział w rynku pomimo rosnącej liczby maszyn paczkowych instalowanych przez naszą konkurencję. Spadek siły nabywczej miał negatywny wpływ na tempo wzrostu rynku e-commerce w pierwszym kwartale na większości rynków europejskich – ostrzega Broska. 

Udział InPostu w polskim rynku wzrósł w ubiegłym roku do 48% z 44%, natomiast w pierwszym kwartale 2022 roku liczba obsłużonych przesyłek w Polsce wzrosła o 16% wobec szacowanego wzrostu całego rynku na poziomie 15%. 

W pierwszym kwartale InPost postawił 1 905 nowych Paczkomatów (912 w Polsce), co zwiększyło ich łączną liczbę do 22 272 sztuk w całej Grupie, z czego niemal 17 tysięcy w Polsce. InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. 

Skorygowany wynik EBITDA Grupy wzrósł w pierwszym kwartale o 23% do 409,1 mln zł. Skorygowana marża EBITDA wyniosła 26,5%.