Planowany terminal ma mieć zdolność przeładunkową 1,5-1,6 mln TEU (teoretycznie 2 mln TEU) i możliwość jednoczesnej obsługi dwóch statków o długości 400 m i jednego mierzącego 200 m. – Mamy zapóźnienia w konteneryzacji i miejsce na rynku będzie dla Świnoujścia i nawet dla Gdyni. Gdańsk z projektem Baltic Hub 3 wyprzedza konkurentów i poprawia przyszłą pozycję rynkową w stosunku do Świnoujścia i Gdyni – uważa przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Poważnym zapleczem świnoujskiej inwestycji może stać suchy terminal przeładunkowy CCIC w Dunikowie. Grupa CSL planuje w tym roku zakupić grunt i starać się o fundusze na budowę obiektu z nowych rozdań unijnych. – CCIC Duninowo to suchy terminal i co do zasady takie terminale są wsparciem dla terminali morskich – podkreśla dyrektor rozwoju Grupy CSL Przemysław Hołowacz. – Terminal będzie zlokalizowany koło ciągle rosnącego zagłębia biznesowego, więc towary importowane zarówno przez Gdańsk, Hamburg i Świnoujście (alternatywa dla samochodów) mogą skorzystać z efektu synergii i dać dodatkowe możliwości – wskazuje Hołowacz.
Dodaje, że Szczecin i jego okolice bardzo się rozwijają. – Właściwie co parę miesięcy jest oddawana nowa inwestycja (magazyn), do którego są importowane towary i dystrybuowane na całą Europę. Każda taka inwestycja to dodatkowy potencjał dla terminali intermodalnych – zaznacza dyrektor rozwoju Grupy CSL.
Czytaj więcej
Administracje państw doprowadziły do zupełnego rozregulowanie rynku morskich przewozów kontenerów.