Sejmowa stała podkomisja ds. elektromobilności zainteresowała się rozwojem elektrycznego transportu ciężkiego w Polsce. Prognozy Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz Fundacji Pojazdów Elektrycznych mówią, że do 2030 roku flota elektrycznych pojazdów ciężkich w Europie powiększy się ponad 60-krotnie w stosunku do dzisiejszego poziomu. Do tego czasu ładowanie elektrycznych HDV stanie się najważniejszym obszarem szybkiego ładowania DC.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Dyrektor zarządzający PSPA Maciej Mazur podkreśli, że kluczowym czynnikiem pozwalającym upowszechnić elektromobilność jest infrastruktura do ładowania akumulatorów. Takie są wnioski z projektu eHDV Infrastructure Lab realizowanego przez PSPA wraz z partnerami.
Pilotażowy projekt eHDV Infrastructure Lab polega na uruchomieniu sieci stacji ładowania dla pojazdów ciężarowych oraz zdobyciu doświadczenia we wdrażaniu i użytkowaniu ładowarek dla samochodów ciężarowych.
Ten rynek w Europie jeszcze nie istnieje. Volvo i Renault mają pojedyncze modele elektryczne, konkurencja przygotowuje takowe. Koncerny samochodowe koncentrują się na modelach dystrybucyjnych i komunalnych, które pracują w odległości kilkudziesięciu kilometrów od bazy, w której mogą się ładować.