InPost dystansuje konkurencję i umacnia się na głównych rynkach Europy

Tylko w Polsce logistyczna spółka ma ponad 16 mln lojalnych klientów i zapowiada na przyszły rok nowe produkty.

Publikacja: 09.11.2022 09:19

InPost dystansuje konkurencję i umacnia się na głównych rynkach Europy

Foto: InPost

InPost zanotował w III kwartale wzrost przychodów o 32,6% r/r do 1 690,4 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 11,5% r/r do 455,8 mln zł. 

InPost zanotował także rekordowy, 32-procentowy wzrost liczby dostarczonych paczek. Łącznie w III kwartale było ich 178,8 mln. W Polsce wzrost wyniósł 26%, we Francji 34%, a w Wielkiej Brytanii 227%, przy 8-procentowym spadku brytyjskiego rynku. - Mimo niepewności gospodarczej udało się nam kolejny kwartał z rzędu spełnić obietnicę: niezależnie do sytuacji będziemy osiągać lepsze wyniki niż poszczególne rynki – podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska.

W III kwartale zainstalowanych zostało ponad 2 000 nowych maszyn i na koniec kwartału było ich 26 330, w tym: 19 254 w Polsce (+17% w porównaniu z końcem 2021 roku), 1 653 we Francji (+428% w porównaniu z końcem 2021 roku) i 4 333 w Wielkiej Brytanii (+38% w porównaniu z końcem 2021 roku).

W Polsce InPost odnotował zdecydowany wzrost liczby paczek w kanale poza platformą Allegro o 43% r/r oraz o 11% w kanale Allegro. Liczba użytkowników korzystających z urządzeń Paczkomat w Polsce wyniosła 16,3 mln (+13% r/r).

W trzecim kwartale InPost dodatkowo umocnił swoją pozycję w Polsce, zwiększając liczbę klientów o 13% r/r do 16,3 mln. Liczba przesyłek wyniosła 124,1 mln, co oznacza wzrost w porównaniu do II kw., kiedy obsłużono ich 122,8 mln. 

Ostatni raport Gemiusa „E-commerce w Polsce w roku 2022” potwierdził, że kolejny rok z rzędu Paczkomat InPost jest najchętniej wybieranym sposobem dostawy dla e-kupujących. Aż 81% (+4 p.p. r/r) respondentów zadeklarowało, że jest on najczęściej wybieraną metodą dostaw. Dodatkowo 83% (+2 p.p. r/r) kupujących w sieci postrzega Paczkomat InPost jako formę dostawy, która najbardziej motywuje ich do zakupów online.

Prezes zapowiada na 2023 roku poszerzenie oferty o usługi finansowe, wspierające sklepy internetowe. - Nowe komunikaty opublikujemy w przyszłym roku - ucina prezes spółki. 

We Francji InPost próbuje aplikację mobilną. Spółka otworzyła także nowa sortownia w Harnes, która jednocześnie jest największą pod względem powierzchni sortownią w Grupie InPost oraz uruchomiono zwroty towarów bez opakowań we współpracy z Amazon.

W Wielkiej Brytanii w głównych miastach: Londyn, Birmingham i Manchester już 46% mieszkańców ma 7 minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. Popyt wyprzedza możliwości operacyjne InPost i spółka skoncentruje inwestycje w Wielkiej Brytanii i Francji. Dyrektor finansowy InPost Adam Aleksandrowicz przypuszcza, że InPost osiągnie dochodowość w Wielkiej Brytanii w przyszłym roku. Rynki Hiszpanii, Portugalii oraz Beneluksu są rentowne, choć firma działa na nich w małej skali obsługując przesyłki międzynarodowe. 

InPost zanotował w III kwartale wzrost przychodów o 32,6% r/r do 1 690,4 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 11,5% r/r do 455,8 mln zł. 

InPost zanotował także rekordowy, 32-procentowy wzrost liczby dostarczonych paczek. Łącznie w III kwartale było ich 178,8 mln. W Polsce wzrost wyniósł 26%, we Francji 34%, a w Wielkiej Brytanii 227%, przy 8-procentowym spadku brytyjskiego rynku. - Mimo niepewności gospodarczej udało się nam kolejny kwartał z rzędu spełnić obietnicę: niezależnie do sytuacji będziemy osiągać lepsze wyniki niż poszczególne rynki – podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska.

Firmy
Brytyjskie zakupy InPost
Firmy
Omida Group przejęła 7R Solution
Firmy
Jak zmieni się rynek po przejęciu Schenkera przez DSV?
Firmy
InPost płaci większe podatki niż konkurencja razem wzięta
Firmy
Kazachstan na radarze polskich firm, także logistycznych