InPost dystansuje konkurencję i umacnia się na głównych rynkach Europy

Tylko w Polsce logistyczna spółka ma ponad 16 mln lojalnych klientów i zapowiada na przyszły rok nowe produkty.

Publikacja: 09.11.2022 09:19

InPost dystansuje konkurencję i umacnia się na głównych rynkach Europy

InPost

Foto: InPost

InPost zanotował w III kwartale wzrost przychodów o 32,6% r/r do 1 690,4 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 11,5% r/r do 455,8 mln zł. 

InPost zanotował także rekordowy, 32-procentowy wzrost liczby dostarczonych paczek. Łącznie w III kwartale było ich 178,8 mln. W Polsce wzrost wyniósł 26%, we Francji 34%, a w Wielkiej Brytanii 227%, przy 8-procentowym spadku brytyjskiego rynku. - Mimo niepewności gospodarczej udało się nam kolejny kwartał z rzędu spełnić obietnicę: niezależnie do sytuacji będziemy osiągać lepsze wyniki niż poszczególne rynki – podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska.

W III kwartale zainstalowanych zostało ponad 2 000 nowych maszyn i na koniec kwartału było ich 26 330, w tym: 19 254 w Polsce (+17% w porównaniu z końcem 2021 roku), 1 653 we Francji (+428% w porównaniu z końcem 2021 roku) i 4 333 w Wielkiej Brytanii (+38% w porównaniu z końcem 2021 roku).

W Polsce InPost odnotował zdecydowany wzrost liczby paczek w kanale poza platformą Allegro o 43% r/r oraz o 11% w kanale Allegro. Liczba użytkowników korzystających z urządzeń Paczkomat w Polsce wyniosła 16,3 mln (+13% r/r).

W trzecim kwartale InPost dodatkowo umocnił swoją pozycję w Polsce, zwiększając liczbę klientów o 13% r/r do 16,3 mln. Liczba przesyłek wyniosła 124,1 mln, co oznacza wzrost w porównaniu do II kw., kiedy obsłużono ich 122,8 mln. 

Ostatni raport Gemiusa „E-commerce w Polsce w roku 2022” potwierdził, że kolejny rok z rzędu Paczkomat InPost jest najchętniej wybieranym sposobem dostawy dla e-kupujących. Aż 81% (+4 p.p. r/r) respondentów zadeklarowało, że jest on najczęściej wybieraną metodą dostaw. Dodatkowo 83% (+2 p.p. r/r) kupujących w sieci postrzega Paczkomat InPost jako formę dostawy, która najbardziej motywuje ich do zakupów online.

Prezes zapowiada na 2023 roku poszerzenie oferty o usługi finansowe, wspierające sklepy internetowe. - Nowe komunikaty opublikujemy w przyszłym roku - ucina prezes spółki. 

We Francji InPost próbuje aplikację mobilną. Spółka otworzyła także nowa sortownia w Harnes, która jednocześnie jest największą pod względem powierzchni sortownią w Grupie InPost oraz uruchomiono zwroty towarów bez opakowań we współpracy z Amazon.

W Wielkiej Brytanii w głównych miastach: Londyn, Birmingham i Manchester już 46% mieszkańców ma 7 minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. Popyt wyprzedza możliwości operacyjne InPost i spółka skoncentruje inwestycje w Wielkiej Brytanii i Francji. Dyrektor finansowy InPost Adam Aleksandrowicz przypuszcza, że InPost osiągnie dochodowość w Wielkiej Brytanii w przyszłym roku. Rynki Hiszpanii, Portugalii oraz Beneluksu są rentowne, choć firma działa na nich w małej skali obsługując przesyłki międzynarodowe. 

InPost zanotował w III kwartale wzrost przychodów o 32,6% r/r do 1 690,4 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 11,5% r/r do 455,8 mln zł. 

InPost zanotował także rekordowy, 32-procentowy wzrost liczby dostarczonych paczek. Łącznie w III kwartale było ich 178,8 mln. W Polsce wzrost wyniósł 26%, we Francji 34%, a w Wielkiej Brytanii 227%, przy 8-procentowym spadku brytyjskiego rynku. - Mimo niepewności gospodarczej udało się nam kolejny kwartał z rzędu spełnić obietnicę: niezależnie do sytuacji będziemy osiągać lepsze wyniki niż poszczególne rynki – podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska.

Firmy
Duńczycy jednak stawiają na Turcję
Firmy
Automaty paczkowe w sieciach otwartych czy zamkniętych?
Firmy
W trzecim kwartale InPost rósł dwa razy szybciej od rynku
Firmy
Brytyjski urząd antymonopolowy wstrzymał przejęcie Wincantona
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Firmy
Ekol w ostatniej chwili postawił na samodzielność