InPost inwestuje w sieć paczkomatów we Francji i Wielkiej Brytanii; właśnie ogłosił, że w Wielkiej Brytanii uruchomił paczkomat numer 5000. W automaty inwestuje Swipbox, który ma 30 tys. maszyn wykorzystywanych przez różnych operatorów logistycznych.
Deutsche Post DHL Group i Poste Italiane zainwestują w spółkę, której celem jest budowa sieci automatów paczkowych. Wcześniej Deutsche Post DHL Group ogłosił połączenie sił z Cainiao w celu stworzenia wartej 60 mln euro sieci automatów w Polsce.
Czytaj więcej
Już od grudnia tego roku niemieckie myto znacznie podrożeje dla ciężarówek Euro VI, do 35,4 centa za kilometr. W wyznaczaniu ceny będzie liczyć się tylko emisja dwutlenku węgla.
Czy to wstęp do konsolidacji tego rynku? – Z obserwacji trendów globalnych oraz analiz rynkowych przeprowadzanych na terenie EU przez zespół Last Mile Experts możemy mówić o 3 aspektach, które będą siłą napędowej konsolidacji dostaw ostatniej mili – zaznacza wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral.
Pierwszy to otwarte sieci (agnostyczne) automatów paczkowych oraz PUDO. – Taki trend obserwujemy w coraz większej liczbie krajów, gdzie powstają tego typu firmy oferujące swoje usługi wszystkim przewoźnikom na danym rynku – zaznacza Gral.